شناسهٔ خبر: 49797022 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با صدور پیامی؛

مدیر حوزه‌ خواهران ارتحال علامه حسن زاده آملی را تسلیت گفت

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران در پیامی درگذشت عالم ربانی، سالک الی الله علامه ذوفنون، حکیم متاله و عارف متخلق حضرت آیت الله حسن زاده آملی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور که در پی ارتحال علامه حسن حسن زاده آملی صادر شد به این شرح است:

قال امیرالمومنین علیه السلام:

إذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء إلی یوم القیامه

ارتحال عالم ربانی، سالک الی الله علامه ذوفنون، حکیم متاله و عارف متخلق حضرت آیت الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی «قدس الله نفسه الزکیه» موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

شخصیت گرانقدر آن عالم وارسته و پارسا با تبحر و تسلط بر علوم مختلف، نظیر تفسیر و علوم قرآنی، کلام، فلسفه، فقه و اصول، عرفان، ریاضیات و نجوم در کنار وصول به مقامات والای معرفتی و معنوی در سایه عبودیت و اطاعت الهی و تهذیب نفس در عصر حاضر به عنوان الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی باقی خواهد ماند.

ایشان با مجاهدت علمی و سالها  تلاش و کسب فیض از محضر عالمان بزرگی چون علامه شعرانی(ره)، علامه طباطبایی(ره) آثار ارزشمند، فاخر و ماندگار در زمینه های مختلف به رشته تحریر درآورد که چراغ راهی فراروی پویندگان راه دانش خواهد بود.

علاوه بر همه‌ی مراتب علمی و معرفتی و معنوی، آن علامه فقید با حضور در عرصه های اجتماعی، سیاسی نقش آفرینی های ماندگار و مؤثری در صحنه های انقلاب اسلامی از خود بجای گذاشت. همراهی آن عالم متقی و عارف با انقلاب اسلامی و بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی «قدس الله نفسه الزکیه» و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» از ویژگی‌های منحصر به فرد آن مرحوم بود که با سخنان دلنشین در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت و درس آموز و الهام بخش بود و پس از سال ها خدمت و نورافشانی، درایام اربعین سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین «علیه السلام» به لقای الهی شتافت.

اینجانب ارتحال این عالم بزرگوار و مربی نفوس مستعده را به محضر حضرت ولی‌عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف»، مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم»، علما و حوزه‌های علمیه، شاگردان و متربیان، بیت شریف معظم له و تمامی بستگان بویژه به مردم مؤمن و انقلابی آمل و جوانان مشتاقی که مجذوب مواضع انقلابی و خلقیات والای انسانی آن مرحوم بودند تسلیت عرض نموده و متواضعانه از درگاه حضرت حق جل و علا برای ایشان علو درجات و حشر با اولیاءالله و ائمه اطهار «علیهم السلام» و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر فراوان خواستارم.

نظر شما