شناسهٔ خبر: 49793837 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نهمین دوره

انتخابات نظام مهندسي ساختمان الکترونيکي شد

صاحب‌خبر -
انتخابات نظام مهندسي ساختمان الکترونيکي شد
خبرگزاری آریا- مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: انتخابات نهمین دوره هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به شکل الکترونیکی از جمعه دوم مهر ماه در حال برگزاری است.
به گزارش آریا، علی‌محمد عبدی‌قهرودی با اشاره به این که بر اساس زمانبندی، مقرر شد تا انتخابات از دوم مهر به مدت یک هفته به شکل الکترونیکی برگزار شود افزود: یکی از اهداف برگزاری الکترونیکی و غیرحضوری این دوره از انتخابات هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، افزایش میزان مشارکت بوده است که بر اساس آمار، میزان مشارکت اعضا در انتخابات هیئت مدیره و بازرسان سازمان نطام کاردانی که هفته گذشته برگزار شد، نزدیک به سه برابر آمار مشارکت در دوره قبل بوده است.
 وی اضافه کرد: از روز گذشته نخستین انتخابات در استان خراسان شمالی با 5 هزار عضو انجام شد که حدود 44 درصد مشارکت ثبت شد که این میزان مشارکت در انتخابات بیش از دو برابر دوره گذشته بود. روز چهارشنبه در 8 استان و پنجشنبه در 11 استان انتخابات برگزار می‌شود و برای سایر استان‌ها، هفته بعد، انتخابات برگزار خواهد شد.
 مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان گفت: در دوره قبل میزان مشارکت در انتخابات اعضای هیئت‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی در سطح کشوری حدود 35 درصد بود که امسال باتجربه‌ای که در انتخابات اعضای هیئت مدیره سازمان‌های نظام کاردانی ایجاد شد، انتظار می‌رود درصد مشارکت حداقل به بالای 50 درصد افزایش یابد که این میزان مشارکت در انتخابات رشد خوب و قابل دفاعی است.
 وی در خصوص پیگیری تعارض منافع نیز گفت: همزمان با پیگیری برگزای انتخابات، پیگیری تعارض منافع در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. در برگزاری این دوره از انتخابات همه افرادی که دارای تعارض منافع بودند صلاحیتشان احراز نشد.
  علی‌محمد عبدی‌قهرودی تصریح کرد: مقرر بود تا شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از ابتدای برگزاری انتخابات به نمایندگی از سوی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها در موضوع انتخابات با وزارت راه و شهرسازی به عنوان دستگاه ناظر بر انتخابات، همکاری و مشارکت داشته باشد تا کار‌ها با سرعت و کیفیت بهتر انجام شود که اینکار عملا انجام نشد.
 وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مخالفت با فرآیند انتخابات و بعدا موضوع تعارض منافع عملا کار را رها کرد و بخش عمده‌ای از بار اجرایی انتخابات که ربطی به وزارتخانه نداشت به ناچار به دوش وزارتخانه افتاد.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون ادارات کل و مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها در موضوع برگزاری انتخابات فعالانه مشارکت دارند و هماهنگی‌های مناسبی در جریان است.
 مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان یادآور شد: انتخابات هیات‌مدیره و بازرسان سازمان‌های نظام کاردانی هفته گذشته در 13 استان به شکل همزمان با همکاری سازمان نظام کاردانی ساختمان به شکل مناسب و کاملا الکترونیکی برگزار شد. انتخابات میان‌دوره‌ای اعضای هیات مدیره سازمان‌های نظام کاردانی استان‌هایی که برگزار نشد تا قبل از اتمام امسال برگزار خواهد شد.

نظر شما