شناسهٔ خبر: 49789337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس ستاد ارتحال علامه حسن زاده آملی؛

پیکر مطهر علامه «حسن زاده آملی» در روستای ایرا به خاک سپرده می شود

حجت الاسلام مرتضوی گفت: پیکر مطهر علامه « حسن حسن زاده آملی» بنا به وصیت این عالم ربانی و اعلام رسمی خانواده ایشان، در زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان به خاک سپرده می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین «سیدجلیل مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، ضمن تسلیت به مناسبت رحلت عالم ربانی «حسن حسن زاده آملی» به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان، از اعلام عزای عمومی به مدت یک هفته در شهرستان آمل خبر داد و اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر مطهر علامه «حسن زاده آملی» روز دوشنبه پنجم مهرماه مصادف با روز اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در میدان بزرگ ۱۷شهریور آمل همراه با برگزاری مراسم زیارت عاشورا برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه شهرستان آمل با بیان اینکه بنا به وصیت این عالم ربانی و اعلام رسمی خانواده ایشان، در زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان به خاک سپرده می شود، خاطرنشان شد:تا عصر امروز ۴مهر ماه جاری مشخص خواهد شد که چه کسی برپیکر این عالم فرزانه نماز خواهد خواند.

 

رییس ستاد ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی یادآورشد: بعدازظهر دوشنبه یا روز سه شنبه پیکر مطهر علامه «حسن زاده آملی» برای خاکسپاری به زادگاهش روستای «ایرا» از توابع بخش لاریجان آمل منتقل خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه با تصمیم ستاد ارتحال این فیلسوف سالک و مرد خدا، از هیات امنا تمامی مساجد، حسینیه ها، تکایا و آستان مقدس امام زادگان سطح شهرستان هزار سنگر آمل خواسته شده تا با باز کردن در این اماکن و برگزاری مراسم‌های یادبود ویژه ارتحال علامه «حسن زاده آملی» و قرائت قرآن کریم، فضای این شهرستان عالم پرور را به مکانی در شأن و جایگاه این عالم ربانی بدل سازند.

 

 

پایان پیام/286

نظر شما