شناسهٔ خبر: 49774375 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

انتقاد نماینده مجلس از دولت دوازدهم بخاطر پرداخت یارانه ها

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که یارانه سه دهک بالایی کشور توسط دولت دوازدهم قطع نشده گفت: حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالای درآمدی در سال 99 پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به جزئیات گزارش تفریغ بودجه سال 99 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس این گزارش از 22 آئین نامه ای که باید دولت براساس قانون بودجه 99 تدوین می کرد 14 مورد در موعد مقرر و 6 مورد با تاخیر تدوین شده است.

وی افزود: دو مورد از آئین نامه ها مربوط به وصول مالیات از خانه های خالی و خودروهای گرانقیمت تدوین نشده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات قطع یارانه سه دهک بالایی کشور که تکلیف قانونی بوده و توسط وزارت تعاون شناسایی شده بودند در دولت تدبیر انجام نشده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: حدود 12 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالای درآمدی در سال 99 پرداخت شده است.

میرتاج الدینی افزود: همچنین طبق گزارش دیوان مصوبه مجلس در بخش تامین یک میلیون تن قیر رایگان اجرایی نشده و معادل 6 هزار میلیارد تومان کمتر از 10 درصد ارزش یک میلیون تن قیر به دستگاه ها پرداخت شده است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس همچنین تصریح کرد: براساس این گزارش در سال 99 دولت به تکلیف بودجه پیرامون جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی عمل نکرده و حدود 55 میلیون یورو برای خرید تجهیزات پزشکی سرمایه جذب کرده است.

میرتاج الدینی با اشاره به کسری بودجه سال 99 گفت: دولت دوازدهم کسری بودجه این سال را با انتشار اوراق مالی تامین کرده و در این زمینه 127 درصد تکالیف  بودجه در خصوص انتشار اوراق مالی تحقق پیدا کرده است و به عبارتی دولت بدهی های خود را با ایجاد بدهی و انتشار اوراق جبران کرده که این شیوه نادرست اقتصاد کشور را با مخاطرات جدی روبه رو خواهد کرد./تسنیم

نظر شما