شناسهٔ خبر: 49771366 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

حمایت باشگاه لیدز از بانوان افغانستانی / وعده صلح مالک باشگاه برای فوتبالیست‌ های زن

باشگاه لیدزیونایتد که در لیگ برتر انگلیس حضور دارد، قصد دارد تا زنان فوتبالیست افغان را مورد حمایت خود قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گل، باشگاه لیدزیونایتد در کنار چندین موسسه خیریه نامه ای به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلستان خواهان صدور ویزا برای پناهندگان افغانستانی شدند که این موسسات در تلاش برای خارج کردن آنها از افغانستان هستند. 

۳۲ بازیکن دختر افغانستانی در حال حاضر در کنار مربیان و خانواده هایشان به طور موقت در پاکستان قرار دارند و در صورت بازگشت به افغانستان جانشان به طور جدی در خطر خواهد بود. موسس سازمان خیریه فوتبال برای صلح در این باره گفت: در حال حاضر در تلاش هستیم تا برای این افراد مسکنی دائمی و امن تهیه کنیم. 

آندره آ رادریتزانی مالک باشگاه لیدزیونایتد نیز با اعلام این که باشگاهش برای کمک به این دختران آماده هستند، گفت: " آماده و منتظر هستیم تا به این دخترها آینده ای صلح آمیز و خوب بدهیم. "بنابر گزارش ها به تمام بازیکنان حاضر در این گروه ۱۱۲ نفره، جایگاهی در تیم های جوانان باشگاه لیدز پیشنهاد شده است.

از زمان بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، زندگی زنان و دختران این کشور به خطر افتاده و با وجود اعلام طالبان مبنی بر احترام به حقوق بانوان، هنوز آینده روشنی برای زنان افغان تصور نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما