شناسهٔ خبر: 49770583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

استاندار ایلام: باز بودن مرز صحت ندارد/ دو سخن از فرماندار خرمشهر:مرز شلمچه باز است؛ مرز مسدود است/ ویدئو : آسیب دیدن نرده مرزی توسط برخی از مردم/ مرزبانی عراق در مرزشلمچه: امکان عبور از این گذرگاه وجود ندارد

صاحب‌خبر -

شفقنا – علی رغم این که مسئولان ستاد اربعین و استان هیات کرمانشاه، ایلام و خوزستان بارها اعلام کرده اند که مرزهای زمینی جهت عزیمت به کشور عراق بسته است و امکان سفر وجود ندارد، برخی از مردم بدون توجه به اخبار و براساس شایعات راهی مرزهای مختلف زمینی شده اند و دسته ای نیز بدون توجه به قانون تلاش داشته و دارند از مرز عبور کنند.

امکان تردد در مرز مهران برای زائران وجود ندارد/ مردم به شایعات توجه نکنند

ممنوعیت سفر زمینی برای زائران اربعین حسینی مصوبه ملی است و امکان تردد در مرزهای زمینی به ویژه مرز مهران وجود ندارد.

به گفته مجید کاکی حضور در مرز مهران برای سفر به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین ممکن نیست.

فرماندار مهران گفت: امکان تردد در مرز مهران برای این سفر معنوی ممکن نیست، چون کشور عراق پذیرای زائران از مرزهای زمینی نیست و ورود زائران از مرزهای زمینی به کشور عراق به عنوان تردد غیر مجاز مرزی تلقی و شدیدترین عواقب را در پی دارد.

وی گفت: خواهش ما از زائران عزیز آن است که به مهران سفر نکنند.

محمد نوذری استاندار ایلام نیز با تاکید به ممنوعیت تردد در مرز مهران برای حضور در راهپیمایی اربعین از همه مردم ایران خواست که از سفر به استان ایلام جهت تردد از مرز مهران به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین خود‌داری کنند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: شایعات فضای مجازی مبنی بر باز بودن مرز مهران به هیچ وجه صحت ندارد و انتظار می رود مردم ولایی ایران اخبارمربوط به اربعین را فقط از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

نوذری در پایان یادآورشد: همانطور که رئیس جمهور گفتند که به هر میزان کشور عراق پذیرای زائران باشد ما آمادگی اعزام زائر خواهیم داشت در ارتباط با سفر زمینی برای زائران نیز همان است که اگر کشور عراق پذیرای زائران از طریق مرزهای زمینی باشد ما نیز اقدام خواهیم کرد.

استاندار ایلام تاکید کرد: سفر زمینی برای شرکت در اربعین ممنوع و این ممنوعیت ابلاغ ملی و است و از طریق مرز مهران هیچ اجازه‌ای برای سفر داده نمی‌شود.

وی افزود: افرادی که توصیه و تاکیدات را نادیده بگیرند توسط عوامل انتظامی به استان مربوطه عودت می‌شوند.

 

جانشین فرمانده مرزبانی عراق در شلمچه: تداوم ممنوعیت عبور زائران اربعین از مرز شلمچه/فیلم منتشر شده صحت ندارد

جانشین فرمانده مرزبانی عراق در مرز شلمچه گفت: امکان عبور زائران اربعین از این گذرگاه مرزی وجود ندارد و مرزبانی عراق از ورود آنها جلوگیری می کند.

محمد جدوع چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در مرز شلمچه اظهار داشت: براساس توافق صورت گرفته بین ۲ کشور ایران و عراق اعزام زائران اربعین حسینی فقط از طریق هوایی امکان پذیر است و اجازه ورود زائر به کشور عراق از مرز شلمچه داده نمی شود.

وی افزود:زائران فقط می‌توانند از طریق هوایی به نجف و کربلا عزیمت کنند وامکان حضور آنها از طریق مرز زمینی عراق با ایران وجود ندارد.

جدوع اظهار داشت:بر اساس توافق ۲ کشور ، نیروهای مرزبانی عراق اجازه عبور زائران اربعین از این گذرگاه مرزی را نخواهد داد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز درگیری زائران اربعین حسینی با ماموران انتظامی در مرز شلمچه را تکذیب کرد و گفت:تصاویری که به تازگی در فضای مجازی به نام شلمچه منتشر شده مربوط به این منطقه نیست و زائرانی که در چند روز گذشته به پایانه مرزی شلمچه مراجعه کردند با آرمش بازگردانده شدند.

محمد حیدری از عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) خواست برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، به هیچ وجه به مرزهای زمینی از جمله مرز شلمچه مراجعه نکنند.

برابر قوانین عراق ورود غیرقانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد.

فیلمی که درفضای مجازی منتشر شد:

فرماندار خرمشهر: مرز شلمچه باز شد/ تردد با گذرنامه و کارت واکسیناسیون

در همین حال ساعتی پیش فرماندار خرمشهر گفت: زائران اربعین حسینی تنها با ویزای معتبر امکان عبور از مرز شلمچه به سمت عراق را دارند.

به گزارش شفنقا از مهر، محمد حیدری اظهار کرد: تنها کسانی که ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و تست پی سی آر را دارند می‌توانند از مرز زمینی شلمچه عازم کشور عراق شوند.

حیدری با بیان اینکه به کسانی که این سه مدرک را ندارند، اجازه خروج داده نمی‌شود، افزود: از مردم می‌خواهیم فقط با داشتن مدارک لازم به مرز مراجعه کنند.

فرماندار خرمشهر خبر داد: کنترل مرز شلمچه توسط عوامل مرزبانی و انتظامی

درگفت گوی دیگری فرماندار خرمشهر از کنترل مرز شلمچه توسط عوامل مرزبانی و نیروهای انتظامی خبر داد.

محمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت مرز شلمچه در آستانه اربعین اظهار کرد: همچنان مرزهای زمینی از جمله شلمچه مسدود هستند و به مسافران و زائران اربعین اجازه تردد داده نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس توافق مسئولان محلی عراق، تنها کسانی که ویزای اضطراری دارند اجازه دارند از مرز شلمچه به عراق بروند.

فرماندار خرمشهر گفت: نیروهای مرزبانی و انتظامی با قدرت در حال کنترل مرز هستند. در چند روز اخیر شاهد مراجعه و تجمع مردم در مرز شلمچه بودیم که به مبداء عودت داده شده‌اند.

 

فرماندار خرمشهر: فقط زائران دارای روادید اضطراری امکان خروج از مرز شلمچه را دارند

همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر با تاکید بر بسته بودن مرز شلمچه گفت: فقط زائران اربعین حسینی که دارای روادید اضطراری هستند امکان خروج از گذرگاه مرزی شلمچه را دارند.

محمدحیدری روز شنبه در گفت‌وگو  ایرنا با بیان اینکه زائران دارای گذرنامه بدون روادید امکان خروج از مرز شلمچه را ندارند اظهار داشت: زائران اربعینی که روادید سفر هوایی به عراق را دارند بر اساس موافقت دولت عراق می‌توانند روادید خود را به زمینی تبدیل کنند.

وی افزود: در این راستا نماینده کشور عراق برای تبدیل روادید هوایی به زمینی در بخش عراقی مرز شلمچه مستقر شده است.

حیدری با بیان اینکه جمعه شب افرادی که روادید هوایی را باطل و روادید جدید زمینی دریافت کردند موفق به عبور از مرز شلمچه شدند افزود: مرز شلمچه برای زائران فاقد روادید که فقط گذرنامه در دست دارند بسته بوده و این افراد امکان خروج از مرز را ندارند.

وی گفت: در صورتی که کشور عراق موافقت خود را برای بازگشت زائران اربعین از مرز شلمچه اعلام کند امکانات لازم برای خدمات رسانی به زائران در این گذرگاه مرزی فراهم خواهد شد.

در حال حاضر تعداد زیادی از زائران بدون روادید در مرز شلمچه حضور دارند و نیروی انتظامی در حال بازگشت دادن انان از مرز می باشد.

نیروی انتظامی از مردم خواست به مرزهای شلمچه و. چذابه مراجعه نکنند زیرا مرزها به روی افراد بدون روادید بسته است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

نظر شما