شناسهٔ خبر: 49747680 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس جمهور وارد ایلام شد/ دولت برنامه های مهمی برای توسعه ایلام دارد

صاحب‌خبر -
رئیس جمهور وارد ایلام شد/ دولت برنامه های مهمی برای توسعه ایلام دارد
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور در بدو ورود به استان ایلام گفت: این استان خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و حق بزرگی بر گردن همه ما دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از رئیس جمهور: دولت برنامه های مهمی برای توسعه ایلام دارداین استان و با همفکری مسئولان کشوری و استانی امیدواریم در این سفر بتوانیم گام‌هایی را برای رفع محرومیت و توسعه یافتگی این استان برداریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان ایلام گفت: این استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی و همچنین وجود منابع و معادن مختلف ظرفیت بسیار بزرگی نیازمند توجه مسئولان است.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی جامعه افزود: به دلیل شرایط موجود امکان دیدار مردمی با مردم شهید پرور استان ایلام وجود ندارد که امیدواریم در سفرهای بعدی این مهم محقق شود.
رئیس جمهور لحظاتی پیش در چهارمین سفر استانی خود وارد استان ایلام شد.
بازدید از سد کنجانچم در مهران، نشست با نخبگان، حضور در شورای اداری استان و نشست خبری با اصحاب رسانه از جمله برنامه های سفر یک روزه دکتر رئیسی به استان ایلام است.
 
بازدید رئیس جمهور از سامانه گرمسیری استان ایلام و سد کنجانچم مهران
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان ایلام از سد کنجانچم به عنوان بخشی از سامانه گرمسیری این استان بازدید کرد. 
رئیس جمهور در این بازدید تکمیل سد کنجانچم را یکی از مهمترین برنامه دولت در استان ایلام عنوان کرد و گفت: بهره برداری از این سد با هدف رونق کشاورزی و جلوگیری از کاهش سرمایه های مردم پایین دست این سد با سرعت هر چه تمامتر انجام شود.
دکتر رئیسی توجه به ظرفیت های مهم اقتصادی و تولیدی بویژه ظرفیت های کشاورزی استان همچون سد کنجانچم، سامانه گرمسیری و طرح انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی را از دیگر اولویت های دولت در استان عنوان کرد.
کاهش اثرات خشکسالی و تامین نیاز‌های آب شرب، صنعت و توسعه کشاورزی استان‌های ایلام و کرمانشاه از رودخانه‌های مستقل مرزی از حوزه سیروان، تبدیل مناطق محروم گرمسیری به نمادی از پیشرفت و توسعه پایدار و تلاش برای حل مشکلات بیکاری و توسعه کشاورزی از جمله اهداف اجرای طرح سامانه‌های انتقال و شبکه‌های آبیاری و زهکشی مناطق گرمسیری است.

نظر شما