شناسهٔ خبر: 49740515 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان ایلام در طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری پیشرو می‌باشد

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول گفت: استان ایلام در طر‌های آبخیزداری و آبخوانداری پیشرو می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام ، سیدجواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در پایان سفر خود به شهرستان چرداول و بازدید از پروژه‌های کشاورزی، دامداری و بررسی مسائل و مشکلات دامداران و عشایر استان ایلام در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول حاضر و اظهار داشت:  استان ایلام در طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری پیشرو می‌باشد.

وزیر جهاد کشاورزی، استان ایلام را غنی از منابع جنگلی و مرتع دانست و گفت: علاوه بر غنای منابع جنگلی و مراتع استان ایلام که خدادادی و نعمتی الهی است نگهداری و حفظ و حراست از این منابع هم توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز به خوبی انجام شده است.

وی افزود: امروز با تلاش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام، استان ایلام، یکی از استان‌های موفق و پیشرو در طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری  می‌باشد.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: تلاش‌های انجام شده و مدیریت جهادی که در ارتباط با مراتع و جنگل‌های استان ایلام صورت گرفته است قابل تقدیر است و وزارت جهاد کشاورزی نیز جهت استمرار این اقدامات جهادی و موفقیت حاصله اعتبارات ویژه نیز در نظر خواهد گرفت و جنگل‌ها و مراتع  غنی ایلام را جزء اولویت‌های خود قرار خواهیم داد.

ساداتی‌نژاد، افدامات انجام شده در حوزه طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان ایلام را نمونه موفق از اقدامات این حوزه عنوان کرد و افزود: امیدوارم این تجربه موفق در سایر استان‌ها نیز انجام شود.

سالانه 300 هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان چرداول تولید می‌شود

  در ادامه سخنان وزیر جهاد کشاورزی، رضا احمدی مدیر کل منابع طبیعی ایلام  اظهار داشت:  توسعه نهال‌های مرتبط با شرایط آب و هوایی استان در دستور کار این سازمان قرار دارد و سالانه 300 هزار اصله نهال در نهالستان شهرستان چرداول تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از این میزان 200 هزار نهال اوکالیپتوس ، 35 هزار گل محمدی و 65 هزار اصله دیگر شامل دارو‌های گیاهی است اضافه کرد: 13 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم در این نهالستان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل منابع طبیعی ایلام تاکید کرد: در تمام شهرستان‌های استان نهالستان وجود دارد که شهرستان‌های ایوان و مهران تولیدات خود را به استان‌های دیگر ارسال و به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/180/ف

 
 

نظر شما