شناسهٔ خبر: 49740204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر کشور در مشهد: گسترش همکاری‌های اقتصادی از اولویت‌های نخست دولت است

گروه استان‌ها ــ معاون وزیر کشور گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی از اولویت‌های نخست دولت است و یکی از موضوعاتی که اخیرا در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته، تقویت ارتباط با کشورهای همسایه از طریق وزارت امور خارجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، بابک دین‌پرست در نشست بررسی مشکلات تجار و فعالان اقتصادی افغانستانی که با حضور معاونان اقتصادی سه استان مرزی خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و نیز سرمایه‌گذاران افغانستانی در مشهد برگزارشد، اظهارداشت: ایران از معدود کشورهایی است که با 15 کشور همسایه بوده و 16 استان مرزی دارد و این زمینه ای مغتنم را برای توسعه همکاری اقتصادی با این کشورها فراهم کرده است.

وی افزود: اگر این مدیریت واحد در مرز مستقر شود و تعامل بهتری با کشورهای همسایه ایجاد شود، منجر به توسعه صادرات و واردات خواهد شد و دولت به جز انجام مبادلات مرزی و توافقات بین استانداران در موضوعات مرزی دخالت زیادی نمی‌کند.

معاون وزیرکشورگفت: حفظ تعاملات تجاری مستلزم داشتن نگاه برد- برد است و در هفته چهارم مهرماه نشست مشترک استانداران مرزی و نمایندگی‌های کنسولگری ایران در کشورهای همسایه برگزار خواهد شد که چین و هند هم در آن حضور خواهند داشت.

وی اظهارداشت: کاهش فرآیند تشریفات گمرکی صادرات و واردات در مرزهای سه استان و ایجاد دبیرخانه مشترک برای سه خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان برای حل این موضوعات و مسائل مشابه دیگر مرزی ضروری است.

دین پرست افزود:برخی محورهای قابل تفویض به مدیران استانی برای تسهیل در امور بازرگانان و تجار در استان‌ها ضروری است و این موضوع از طریق مرکز کشور در حال پیگیری است اما باید مدیران استانی همه محورهای قابل تفویض را به مرکز اعلام کنند.

وی اظهارداشت:از 40 بازارچه مرزی مشترک در 9 استان که در مرز هفت کشور همسایه وجود دارد، بازارچه‌های سه استان تعطیل است، بازارچه‌های مشترک 6 استان فعال است، از این 40 بازارچه 20 بازارچه فعال است، از 20 بازارچه‌ای که غیرفعال است، 14 مورد به خاطر عدم همکاری کشور مقابل است.

انتهای پیام/281/ ت

نظر شما