شناسهٔ خبر: 49739268 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مراسم جاماندگان اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- امسال نیز به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا مراسم جاماندگان اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، شیوع بیماری کرونا در کشور به تبع آن در استان باعث تغییر یافتن شیوه  زندگی مردم شد و در این میان حسرت زیارت امام حسین(ع) در اربعین نیز بر دل عاشقانش ماند.

سال گذشته مسئولان و مردم بر این باور بودند که با گرم شدن هوا شاید آتش این ویروس منحوس فروکش کند و اخباری متناقض بر برقراری سفر به عتبات عالیات تیتر یک رسانه‌ها بود و مردم نیز با شوق و اشتیاق فراوان کوله‌بار خود را بسته و منتظر اربعین حسینی بودند تا عمودهای نجف تا کربلا را پیاده‌روی کنند که متاسفانه با آغاز تابستان پیک جدیدی از این بیماری نیز آغاز و مرزهای هوایی و زمینی به دلیل جلوگیری از انتشار کرونا بسته شد و امیدها برای حضور در پیاده‌روی اربعین ناامید شد.

در این میان برای گرامی‌داشت اربعین در کشور و استان، محبان اباعبدالله حسین(ع) نسبت به اربعین بی‌تفاوت نشدند و مراسم اربعین را هر چه با شکوه‌تر در داخل کشور برگزار کرده و اتفاقی بزرگ و جدی را رقم زدند.

امسال با توجه به اینکه زیارت اربعین برقرار است اما تعداد کمی از هم‌وطنان توفیق یافته‌اند تا در این مراسم حضور یابند و برای تسکین دل محبان و عاشقان امام حسین (ع) در سراسر استان راهپیمایی اربعین در داخل استان برای جاماندگان برگزار می‌شود.

برگزاری راهپیمایی و اجتماع جاماندگان اربعین در سراسر آذربایجان‌غربی

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی با اشاره به محدودیت سفر زائرین برای پیاده‌روی اربعین در کربلا، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری زیارت از راه دور اربعین حسینی در آذربایجان‌غربی فراهم شده است.

  علیرضا بقائی تصریح کرد: مدیریت برگزاری مجالس در داخل کشور بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است و در همین راستا هیئات مذهبی در شب و روز اربعین همزمان با سراسر کشور در اقصی نقاط استان آذربایجان‌غربی با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل‌های اعلامی ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز، نارنجی و  زرد با رعایت فاصله اجتماعی در فضای باز امامزادگان و بقاع متبرکه، صحن‌های مساجد جامع، قدمگاه‌ها، میادین شهرها و روستاها، این مجالس را به صورت باشکوه برگزار می‌کنند.

بقائی گفت: انتشار متن زیارت اربعین و توزیع بین عزاداران و برپایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی با محوریت خدمات فرهنگی و اجتماعی در اکثر نقاط استان از سوی هیئات مذهبی و موکب‌های عزاداری، از دیگر برنامه‌های اربعین حسینی است.

رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عده‌ای از زائرین اعزامی ممکن است از راه زمینی وارد کشور شوند، تمهیدات لازم و هماهنگی با موکب اداره کل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌غربی برای پذیرایی از زائرین در مرز مهران انجام گرفته است.

وی ضمن قدردانی از مردم عزادار و هیئات مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و بانیان مجالس ماه محرم در سراسر آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: از تمامی هیئت‌های مذهبی ارومیه دعوت می‌شود راس ساعت 9 صبح در روز اربعین حسینی در میدان ولایت فقیه جهت باشکوه برگزار کردن مراسم پیاده روی اربعین حسینی که همزمان با سراسر کشور و استان برگزار خواهد شد حضور منسجم و باشکوه داشته باشند.
 
انتهای پیام/7548/ ت

نظر شما