شناسهٔ خبر: 49738600 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افغانستان| تشکیل کمیسیون ویژه طالبان برای تامین امنیت کابل

مقامات طالبان اعلام کردند که پس از دریافت شکایت‌هایی مبنی بر ناامنی کابل، کمیسیونی برای تامین امنیت این شهر ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالسلام حنفی» معاون نخست وزیر طالبان در مراسم معرفی سرپرست وزارت صنایع و تجارت گفت که در نشست دیروز کابینه طالبان، برای تامین امنیت شهر کابل یک کمیسیون ویژه تشکیل شده است.

وی افزود که ریاست این کمیسیون را «عبدالغنی برادر» دیگر معاون نخست وزیر طالبان به عهده دارد و به کمیسیون وظیفه داده شده تا برای تامین امنیت کابل شب و روز کار کند و جلوی کوچکترین تخطی‌ها و ناامنی‌ها را بگیرد.

حنفی همچنین تصریح کرد: افرادی که به نام طالبان یا خود طالبان در خانه‌های مردم حضور دارند، همه باید از مناطق غیرنظامی خارج شده و به مناطق نظامی بروند.

به گزارش «جمهور»، معاون نخست وزیر طالبان از رسانه‌ها و مردم نیز خواست که اگر اطلاعاتی درباره حضور آدم‌ربایان، دزدان و مفسدان دارند، به مقامات طالبان خبر دهند.

وی همچنین تاکید کرد که طالبان به هیچکس اجازه نمی‌دهد تا به تعصبات قومی و مذهبی دامن بزند و هر افغان این حق را دارد تا در ترقی و پیشرفت و همچنین تامین امنیت کشور خود سهیم باشد.

حنفی درباره پرداخت حقوق کارمندان دولت نیز گفت که کمیسیونی در این باره ایجاد شده و حقوق همه کارمندان پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/.

نظر شما