شناسهٔ خبر: 49714835 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین:

اقتدار امروز ایران نتیجه عمل به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: اقتدار نظامی امروز نتیجه عمل به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و جمعی از معاونان، با تبریک آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اظهار کرد: خدای متعال فرموده «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» یعنی (اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گامهایتان را استوار می‌دارد) و تفسیر این آیه را در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم مشاهده کردیم.

 وی تصریح کرد: خدای متعال فرموده به ستمگران تکیه نکنید چرا که از میان خواهید رفت و همه دیدند که همان کسانی که از صدام در جنگ تحمیلی حمایت می‌کردند، صدام را به نابودی کشاندند و او را از بین بردند.

امام جمعه قزوین افزود: برای کشور کویت نیز سرنوشتی مشابه رقم خورد، در حالی که کویت در دوران جنگ تحمیلی از صدام حمایت می‌کرد، مدتی بعد توسط همان صدام به آتش کشیده شد و این جمهوری اسلامی ایران بود که به مدد آنها رفت و چاه‌های نفت آتش گرفته کویت را خاموش کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته برخی تلاش می‌کردند که با تکیه بر همین ظالمان و ستمگران که جز منافع خود به هیچ چیز دیگر فکر نمی‌کنند، تکیه کنند اما همگان دیدند که هیچ خیری از آنها به ما نرسید و آنها که به دشمنان تکیه کردند، رسوای عالم شدند.

وی بیان کرد: خدای متعال فرموده ما باد را فرمان دادیم تا یاری‌گر مؤمنان در مقابله با دشمنان باشد و نمونه آن را در طبس مشاهده کردیم و در آیه دیگر فرموده برخی از نیروهای الهی به اندازه باد هم اثر بیرونی ندارند اما کارشان را انجام می‌دهند و زمینه غلبه بر دشمن را فراهم می‌آورند.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تشریح آیه۶۰ سوره مبارکه انفال عنوان کرد: ما به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» با امر رهبر معظم انقلاب عمل کردیم و در عرصه نظامی و دفاعی به این همه عزت و عظمت دست یافتیم و اگر در عرصه‌های دیگر نیز به آیات قرآن عمل کنیم، به اوج قله‌های عزت و عظمت دست خواهیم یافت.

 امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند تاکید کرده است وقتی در مقابل دشمنان قرار گرفتید، ثابت قدم و زیاد به یاد خدا باشید و اگر ثابت قدم باشید، یقیناً پیروزی از آنِ شما خواهد بود و ذلت و خواری نصیب دشمنان می‌شود.

اقتدار امروز ایران نتیجه عمل به آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» است

 انتهای پیام /

نظر شما