شناسهٔ خبر: 49701127 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

قالیباف در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس:

بی عرضگی در حل مشکلات نتیجه پشت کردن به سنت های الهی است

صاحب‌خبر - رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بقای جمهوری اسلامی نتیجه اتکا و اعتماد به سنت های الهی در برهه های مختلف به خصوص دوران جنگ تحمیلی است، تاکید کرد: اگر شاهد بی عرضگی در اداره کشور و ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی پشت کرده ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط اداری و مدیریت کشور می خواهیم زمینی عمل کنیم.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف که در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس سخن می‌گفت، با اشاره به تحولاتی که انقلاب اسلامی در ۴ دهه گذشته و نیز دوران مبارزات نهضت ۱۵ خرداد پشت سر گذاشت است، گفت: در دوران نهضت امام خمینی‌(ره) همه پارامترهای مادی نشان می‌داد که اساسا انقلاب نباید پیروز می شد و از همان روزهای نخست نهضت، به امام (ره) می گفتند که با کدام طرفدار و با کدام سرباز و با کدام امکانات می‌خواهی قیام کنی؟ در حالی که گفتار و رفتار امام حاکی از اعتماد و اعتقاد حقیقی ایشان به سنت های الهی بود و در حقیقت از همان نقطه اتکا به فرهنگ جهاد و شهادت جزئی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی شد.
وی با اشاره به سختی‌های دوران مبارزات انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس به ذکر خاطراتی تکان‌دهنده از روزهای مختلف جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: اتکا به سنت های الهی یعنی صبر و مجاهدت در راه خدا، هرچند سخت و غیرقابل تحمل باشد، تا آنجا که صف مجاهدین و منافقین از هم جدا شود؛ البته این مسئله به راحتی که امروز بیان می کنیم نبود و نیست بلکه فرایندی بسیار سخت است و به راحتی به دست نمی آید.
وی با اشاره به روزهای آغاز جنگ تحمیلی و ایستادگی رزمندگان و مردم مقابل دشمن بعثی در مناطق مختلف خوزستان اظهار کرد: در آن روزها، نه تنها کلاشنیکف کسی ندیده بود، بلکه حتی اسلحه «ژ-۳» نیز بسیار کم بود و مدافعان این کشور فقط با اسلحه «ام.یک» و یا «برنو» مقابل لشکریان صدام ایستادند. رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در چنان شرایطی بود که رزمندگان و مجاهدان از مسیر خدا و دفاع در برابر دشمن پا پس نکشیدند و خدا به سبب این مجاهدت ها و صبر در آن سختی ها، به ملت ایران پیروزی در جنگ و منزلت و عزت عطا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سنت‌های الهی طبق آیه قران‌ها نه تبدیل می‌شود و نه تحویل، خاطرنشان کرد: همان سنت‌ها و قوانین الهی امروز در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم جاری است و در این عرصه ها باید به همان سنت ها اتکا کرد.
وی افزود: اگر از سویی شاهد بی عرضگی در اداره کشور و از سویی شاهد ناراحتی مردم هستیم به این دلیل است که به سنت های الهی پشت کرده ایم و در اقتصاد، سیاست، روابط برادرانه و روابط اداری می خواهیم زمینی عمل کنیم.
قالیباف با تاکید بر این که اگر در اقتصاد هم به سنت های الهی و همان اعتقاد رزمندگان دوران دفاع مقدس عمل کنیم، در همین اقتصاد هم فراوانی های زیادی هست، گفت: اما بدانیم که اگر در محیطی دروغ، ریا و ربا باشد خدا با هیچ کس عقد اخوت نبسته و در چنین شرایطی خدا به هیچ کس وعده پیروزی نداده است. رئیس مجلس تاکید کرد: همه باید به این سوال فکر کنیم که آیا در هر بخش و قسمتی که حضور داریم و مسئولیت داریم، رفتارها و باورهای مان شبیه رزمندگان شلمچه آسمانی شده ایم؟ و اگر این نیست چه توقعی داریم که مشکلات را حل کنیم. وی با تاکید بر این که در دوران دفاع مقدس، برنامه ریزی دقیق و عقلانیت داشتن البته با تکیه و اعتقاد به سنت های الهی جزو اصول ما بود، گفت: امروز در اداره جامعه هم باید با همان روش و اصول برنامه ریزی و مدیریت کنیم تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.
قالیباف در پایان تاکید کرد: آنهایی که اندیشه غربی و وادادگی در مقابل غرب را در ذهن خود دارند بدانند که عزت دنیوی و اخروی و حل مشکلات در سایه اعتقاد به سنت‌های الهی، اعتماد به مردم و تمسک به فرهنگ جهاد و شهادت و کار و تلاش به دست می‌آید و جز با اتکا به این اصول مشکلات حل نمی‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما