شناسهٔ خبر: 49690049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی پلو با سیب زمینی

در مطلب زیر طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی پلو با سیب زمینی را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

صاحب‌خبر -

مواد لازم برای ۴ الی ۶ نفر

برنج: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوجه فرنگی: ۱ تا یک و نیم کیلوگرم

سیب زمینی: ۴ عدد متوسط

پیاز: ۲ عدد متوسط

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

در اولین مرحله از طرز تهیه دمی گوجه با سیب زمینی باید گوجه فرنگی‌ها را بشورید. سپس آن ها را کمی خرد کنید و در میکسر یا غذاساز بریزید. گوجه ها را آن قدر میکس کنید تا کاملاً پوره شوند. برای این کار می توانید از رنده نیز استفاده کنید.

در این مرحله از طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی پلو باید پیازها را نگینی خرد کنید. سپس یک ماهیتابه روی گاز قرار دهید. مقداری روغن به آن اضافه کنید و صبر کنید تا روغن داغ شود. حالا پیاز های خرد شده را به روغن اضافه کنید و خوب تفت دهید تا پیازها سبک و طلایی شوند. مقداری فلفل، دارچین و زردچوبه به پیازها اضافه کنید، کمی دیگر تفت دهید تا طعم خامی ادویه ها گرفته شود.

بعد از این که پیازها به خوبی سرخ شدند، در این مرحله از طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی مجلسی باید سیب زمینی ها را بشویید و به صورت مکعبی خرد کنید. سپس سیب زمینی ها را به پیاز اضافه کنید. چند دقیقه سیب زمینی را تفت دهید. بعد پوره گوجه فرنگی را که از قبل آماده کرده بودید، به ترکیب پیاز و سیب زمینی اضافه کنید. مواد را ترکیب کنید و کمی صبر کنید تا آب گوجه فرنگی بخار شود و ترکیب غلیظی ایجاد شود. سپس نمک و فلفل مواد را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

در چهارمین مرحله از طرز تهیه دمپخت گوجه باید به برنجی را که از قبل برای ۲ ساعت خیسانده اید، به اندازه ۱ بند انگشت بیشتر از سطح برنج ها آب اضافه کنید. سپس موادی را که از قبل برای دمی گوجه آماده کرده بودید را با برنج ترکیب کنید. قابلمه برنج را ابتدا با شعله ملایم روی حرارت گاز قرار دهید. بعد از اینکه آب برنج به جوش آمد، شعله گاز را کم کنید. یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار دهید و اجازه دهید برنج با حرارت ملایم دم بکشد. می توانید این غذای خوشمزه را همراه با سالاد شیرازی و ماست خیار میل کنید.

 

نظر شما