شناسهٔ خبر: 49645974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

یک نماینده مجلس در گفت و گو با افکارنیوز تاکید کرد :

راهبرد عزتمندانه در سیاست خارجی دولت سیزدهم

راستی معتقد است: سیاست جمهوری اسلامی تعامل با تمام کشورهاست. ما به تعامل عزتمند اعتقاد داریم. هم کشورهای همسایه و هم با کشورهای عربی و آسیایی، آسیای میانه و هم کشورهای اروپایی و هرکشوری که منافع ایران را درنظر بگیرد ارتباط خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

جعفر راستی ، نماینده مردم شبستر درمجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «افکارنیوز» به سفر رییس‌جمهور به تاجیکستان و حضور در اجلاسیه شانگهای اشاره کرد و گفت: سیاست های خارجی دولت سیزدهم برمبنای ارتباط عزتمندانه است. رییس جمهور گفته بود که اگر آمریکایی ها توبه کردند و به برجام بازگشتند ما نیز به این توافق بازمیگردیم. چراکه سیاست جمهوری اسلامی تعامل با تمام کشورهاست.

*تنها ارتباط با اسراییل و آمریکا برای ما پذیرفته نیست

وی افزود: ما به تعامل عزتمند اعتقاد داریم. هم کشورهای همسایه و هم با کشورهای عربی و آسیایی، آسیای میانه و هم کشورهای اروپایی و هرکشوری که منافع ایران را درنظر بگیرد ارتباط خواهیم داشت.

تنش ما با دوکشور آمریکا و اسراییل است. لذا ما با تمام دولت های دنیا تعامل خواهیم داشت و اکنون دیگر هیچکس منکر این مسئله نیست که پیشرفت هرکشوری در گرو تعامل با دنیاست. 

راستی اظهارکرد: قوانین و اقتداری که در ارکان نظام وجود دارد باید احیا شود و سیاست های مقتدرانه در سال‌های آتی باعث تقویت روابط خارجی ایران شود تا بتوانیم در آینده مسائل معیشتی مردم را برطرف کنیم. ما اکنون تمام خاکریزها را یکی پس از دیگری گذرانیده ایم و اکنون به چالش اقتصاد رسیده ایم. بدون شک برای این مانع نیز چاره ای  خواهیم اندیشید و آن را حل می‌کنیم. اما مسائل اقتصادی فقط درصورت وحدت تمام اقصار و اصناف صورت پذیر است.

راهبرد عزتمندانه در سیاست خارجی دولت سیزدهم

*یکصدایی ملت و دولت باعث توسعه است

این نماینده مجلس گفت: یک صدایی باعث توسعه اقتصادی و معیشتی یک ملت است. لذا باید وحدت بیشتر شود. از آنجا که مقام معظم رهبری همواره تاکید بر اقتصاد داخلی دارد باید تلاش کنیم تا در سایه وحدت و برداشتن موانع اقتصاد داخلی و تولید را رونق ببخشیم مشکلات تنها با رونق تولید حل خواهند شد.

او عنوان کرد: اکنون مدیران موفق کشورمان ثابت کردند اگر بخواهیم حتی با وجود تحریم هم می‌توانیم محصولات با کیفیت مناسب و حتی صادراتی تولید کنیم. دولت سیزدهم نیز در همین مدت زمان کوتاه اختلالات که اولویتش مسائل داخلی و تاکید تمام جوانان داخلی است.

راستی درانتها متذکرشد: درخلل همین مسئله سیاست روابط خارجی ما مشخص و اولویت‌های وزارت امور خارجه نیز تعیین می شود. سیاست هایی که می‌تواند زیرساخت‌های کشور را تعیین و نقش موثری در اقتصاد داشته باشد. به نظر می‌رسد دولت سیزدهم خانه ارتباط با کشورهای منطقه‌ای و آسیای شرقی و آسیای میانه است کشورهایی که خواهان ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند و ظرفیت های بالایی دارند.

 

نظر شما