شناسهٔ خبر: 49638405 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه سوپ تره فرنگی با قارچ و شیر

در مطلب زیر طرز تهیه سوپ تره فرنگی با قارچ و شیر را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

صاحب‌خبر -

مواد لازم

تره فرنگی: ۶ عدد متوسط

قارچ: ۱۰ عدد

زرده تخم مرغ: ۱ عدد

خامه: ۱۰۰ گرم

شیر: ۱ لیتر

آرد: ۲ قاشق غذا خوری

آب قلم: ۳ لیوان دسته دار فرانسوی

روغن مایع: به میزان لازم

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه

 

سوپ تره فرنگی با شیر

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ تره فرنگی با قارچ و شیر، یک قابلمه روی حرارت بگذارید و آب قلم را در آن بریزید. اگر آب قلم ندارید، از خود قلم می توانید استفاده کنید و در آب بجوشانید. تره فرنگی ها را از قبل بشویید و خرد کنید. تره ها را به آب قلم در حال جوش بریزید. قارچ ها را خرد و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. زردچوبه و فلفل را بیفزایید. در ظرف را بگذارید و ۱ ساعت صبر کنید تا همه مواد  کاملا نرم شوند و بپزند.

 

بعد از این که مواد پختند، آن ها را در میکسر بریزید و پوره کنید تا مخلوطی یکدست داشته باشید. در یک قابلمه دیگر، کمی روغن یا کره بریزید و روی حرارت بگذارید. آرد را اضافه کنید و در روغن کمی تفت دهید تا طعم خام آن گرفته شود. بعد از این که رنگ آن کمی تغییر کرد، شیر را به آرامی اضافه کنید و همزمان به هم بزنید تا گلوله نشود.

 

موادی را که در مرحله قبل پوره کرده بودید، به شیر افزوده و نمک و ادویه های دلخواه را هم اضافه کنید.. در ظرف را بگذارید و حرارت را کم کنید تا مواد یکدست شوند. در دقایق پایانی و بعد از پخت، زرده تخم مرغ را جداگانه در ظرفی دیگر با چنگال بزنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید و شعله گاز را خاموش کنید. هنگام سرو سوپ در ظرف مناسب، روی آن را به میزان دلخواه خامه بریزید و سرو کنید.

نکته: هنگام اضافه کردن شیر، برای این که شیر نبرد، از قبل آن را در دمای محیط بگذارید تا به شیر شوک وارد نشود.

 

نظر شما