شناسهٔ خبر: 49634204 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

طی یک درگیری مسلحانه

بازداشت دو اسیر باقی مانده فلسطینی در جنین

گزارش ها حاکی از درگیری مسلحانه مدافعان جنین برای دفاع از دو آزاده قهرمان خود دارد اما سرانجام صهیونیست ها موفق به دستگیری دو اسیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری قدس(قدسنا)، بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، نظامیان صهیونیست دو اسیر فلسطینی دیگر را که از زندان «جلبوع» فرار کرده بودند دستگیر کردند.

 

 این گزارش می افزاید نظامیان صهیونیست بامداد امروز به محله شرقی شهر «جنین» یورش برده و «ایهم کمعجی» و «مناضل نفیعات» دو اسیر فلسطینی تحت تعقیب را دستگیر کردند.

 

پنج اسیر فلسطینی وابسته به جنبش جهاد اسلامی و یک اسیر دیگر وابسته به جنبش فتح که به حبس طولانی مدت محکوم بودند، ساعت یک بامداد روز دوشنبه 15 شهریور از مهم‌ترین زندان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی «جلبوع» در شمال فلسطین اشغالی فرار کرده بودند. حاثه ای که یک شکست امنیتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی محسوب می شد.

 

اما چند روز بعد چهار تن از شش اسیر فلسطینی دستگیر شدند و جستجو برای دستگیری دو اسیری بعدی ادامه داشت. البته منابع مختلف صهیونیستی و فلسطینی از همکاری گسترده خودگردانی فلسطینی و جنبش فتح تحت نظارت مستقیم ابومازن نیز سازمان اطلاعات دولت اردن، در دستگیری ان چهار اسیر خبر داده اند و حتی تاکید دارند که دو اسیر اول را منابع امنیتی خودگردانی دستگیر و بعد به صهیونیست ها تحویل داده اند.

 

 طبق گزارش ها محل اختفاء این دو اسیر در جنین نیز توسط منابع امنیتی خودگردانی لو رفته بود و به همین دلیل نظامیان صهیونیستی با تمام ظرفیت برای دستگیری آنان اقدام کردند.

 

گزارش ها حاکی از درگیری مسلحانه مدافعان جنین برای دفاع از دو آزاده قهرمان خود دارد  اما سرانجام صهیونیست ها موفق به دستگیری دو اسیر شدند.

 

 اما سوال بزرگ این است چرا گروه های مقاومت تنها به صدور بیانیه و هشدار بسنده کرده اند حال آنکه جوانان جنین تمام قد و بدون شعار در میدان حضور داشته اند؟

 

اردوگاه جنین همواره در تاریخ مبارزات ضد اشغالگری ملت فلسطین برجسته بوده است. این اردوگاه تقریبا یک کیلومتر مربعی در شمال کرانه باختری و تقریبا نقطه ارتباطی ناصره، حیفا، نابلس و بیت المقدس قرار دارد. البته قیام بزرگ فلسطینیان در سال های 1936 الی 1939 خاستگاهش شهر جنین بود. در سال 1948 بخشی از آوارگان فلسطین به این شهر آمدند که در کنترل دولت اردن قرار داشت و اردوگاه فلسطینی جنین در کنار شهر ایجاد شد. در جنگ  سال 1967 کرانه باختری به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد. اما جنین همچنان مرکزیت خود را در مبارزات ضد اشغالگری حفظ کرد.

شاید مهمترین نبرد جنین به آوریل سال 2002 برمی گردد که جوانان 9 روز مبارزه سنگین با صهیونیست ها داشتند که با هدف بازداشت یک مبارز فلسطینی به آن یورش برده بودند. در این جنگ تمام عیار 23 نظامی اسرائیل کشته شدند و دهها فلسطینی که عمده آنها غیر مسلح بودند نیز شهید شدند.

 

نظر شما