شناسهٔ خبر: 49622624 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه با گردو

در مطلب زیر طرز تهیه میرزا قاسمی خوشمزه با گردو را برای شما عزیزان تدارک دیده ایم.

صاحب‌خبر -

به طور معمول در طرز تهیه میرزا قاسمی رشتی از گردو استفاده نمی شود. اما در طرز تهیه میرزا قاسمی مجلسی و در صورتی که دوست دارید یک میرزا قاسمی خاص تهیه کنید، می توانید مقدار مغز گردو را خرد کنید. در این صورت گردو را در انتهای مراحل پخت میرزا قاسمی به آن اضافه نمایید. تزئین کردن میرزا قاسمی مجلسی با مغز گردو نیز ایده فوق العاده ای برای جذاب تر شدن این غذا محسوب می شود.

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه میرزا قاسمی سنتی و خانگی

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه میرزا قاسمی خانگی

 

برای درست کردن میرزا قاسمی بهتر است از بادمجان های قلمی شیرین و باریک تر استفاده کنید.

 

در طرز تهیه میرزا قاسمی خانگی اصیل تنها از بادمجان کبابی استفاده می شود. اما بسیاری از رستوران ها برای اینکه میرزا قاسمی چرب تر و خوشمزه تر شود، از بادمجان سرخ شده استفاده می کنند. اگر دوست دارید در طرز تهیه میرزا قاسمی خانگی از بادمجان سرخ شده استفاده کنید، بهتر است مقداری بادمجان کبابی نیز در کنار آن قرار دهید تا میرزا قاسمی شما عطر جذاب تری بگیرد.

 

یکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن میرزا قاسمی رشتی این است که گوجه و بادمجان آن را خوب سرخ کنید و اجازه دهید کاملاً به روغن بیفتد.

 

بسیاری از افراد میرزا قاسمی رشتی را با تخم مرغ زیاد دوست ندارند. اگر شما هم جز این دسته افراد هستید، می توانید برای درست کردن این مقدار میرزا قاسمی می توانید از تخم مرغ های کمتری استفاده کنید.

 

برای درست کردن میرزا قاسمی رشتی به هیچ عنوان سیر را حذف نکنید، اما در صورت تمایل می توانید مقدار سیر را به چند حبه کاهش دهید.

 

برای اینکه میرزا قاسمی رشتی شما رنگ قرمز تر و جذاب تری به خود بگیرد، می توانید مقداری رب گوجه فرنگی را سرخ کنید و بعد از اضافه کردن گوجه و بادمجان، به غذا اضافه کنید.

 

برای جدا کردن پوست بادمجان کبابی بهتر است از دستکش استفاده کنید تا دست ها و ناخن هایتان سیاه نشود.

 

برای درست کردن میرزا قاسمی با کدو می توانید از کدوی آب پز شده به جای بادمجان استفاده کنید.

 

هر چند که میرزا قاسمی رشتی نیاز به روغن دارند و طعم آن بدون روغن هیچ وقت به این خوشمزگی نخواهد شد، اما در صورتی که دوست دارید این غذا را به صورت رژیمی آماده کنید، می توانید بادمجان کبابی را به گوجه ای که آب آن بخار شده اضافه کنید و این غذا را کاملاً بدون روغن نیز تهیه نمایید. کالری میرزا قاسمی به مقدار روغنی که در این غذا استفاده می کنید، وابسته است. اگر آن را به صورت رژیمی آماده کنید، یک غذای گیاهی کم کالری و رژیمی محسوب می شود.

 

طرز تهیه میرزا قاسمی با کشک به هیچ عنوان در روش اصیل آن طبخ نمی شود. در واقع زمانی که به میرزا قاسمی کشک اضافه کنید این غذا دیگر میرزا قاسمی نیست و کشک بادمجان محسوب می شود.

ایده هایی برای تزیین میرزا قاسمی

 

سرخ کردن سیر میرزا قاسمی

طرز تهیه میرزا قاسمی خانگی                                     

نظر شما