شناسهٔ خبر: 49616360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سفیر ایران در بغداد: زائران ایرانی از طریق اقلیم کردستان وارد عراق نشوند

صاحب‌خبر -
سفیر ایران در بغداد: زائران ایرانی از طریق اقلیم کردستان وارد عراق نشوند
خبرگزاری آریا- سفیر ایران در بغداد به زوار اربعین حسینی (ع)برای رعایت قوانین و ضوابط اعلام شده دولت عراق به منظور ورود به این کشور، توصیه‌هایی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، «ایرج مسجدی»،سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در مصاحبه اختصاصی با این خبرگزاری اعلام کرد، همه زائران از طریق هوایی باید وارد عراق شوند و این براساس توافقنامه‌ای است که میان طرفین صورت گرفته است و دولت عراق بر این مهم تاکید دارد، اما برای بازگشت از عراق زائران می‌توانند فقط از مرز مهران وارد کشور شوند.
ایرج مسجدی همچنین افزود، در ارتباط با ورود به عراق به زائران توصیه می‌شود که هرگز از مرز‌های اقلیم عراق وارد این کشور نشوند، زیرا ورود از طریق این مرز‌ها مختص به تحرک شمال عراق و در منطقه اقلیم کردستان است و اگر زوار از این طریق وارد عراق شوند ممکن است مورد برخورد سیستم امنیتی این کشور قرار گیرند.
مقامات جمهوری اسلامی ایران هشدار داده اند که دولت عراق می تواند حسب قانون، این زائران ایرانی را به دلیل حضور غیر قانونی در حوزه دولت مرکزی، تحت پیگرد قرار داده و بازداشت و زندانی کند و از این رو به زائران ایرانی توصیه شده است که از مسیرهای غیر رسمی و پر خطر پرهیز کنند و رهنمودهای رسمی را در خصوص مشارکت در زیارت اربعین حسینی (ع) را جدی بگیرند.

نظر شما