شناسهٔ خبر: 49606828 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیانیه وزارت خارجه درباره روند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای

وزارت امور خارجه درباره روند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای بیانیه‌ای صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) و در پی پذیرش عضویت کشورمان در سازمان همکاری شانگهای در نشست دوشنبه در تاجیکستان بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: در نتیجه پیگیری‌های مستمر وزارت امور خارجه جهت عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، این اقدامات از آغاز دولت سیزدهم روند مضاعف به خود گرفت و نهایتا همزمان با مشارکت جناب آقای رئیسی، رئیس جمهور محترم در بیست و یکمین نشست سران کشور‌های عضو شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، تمام ٨ کشور عضو اصلی شانگهای به صورت اجماع موافقت خود را با درخواست عضویت دائمی کشورمان در این سازمان اعلام داشته و مراحل حقوقی، فنی و اداری این عضویت آغاز شد.

این بیانیه می‌افزاید: وزارت امور خارجه ضمن ابراز مسرت از این دستاورد مثبت برای کشور، متعهد است تمامی ظرفیت‌های تخصصی خود را برای انجام هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های ذیربط و دبیرخانه سازمان شانگهای به کار بسته تا فرآیند حقوقی و اداری عضویت در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رسد.

در این بیانیه همچنین آمده است: پذیرش درخواست جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی است و نقش مثبتی در توسعه همکاری‌ها و مناسبت کشورمان با اعضای این سازمان در کلیه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

وزارت امور خارجه در این بیانیه مراتب قدردانی خود را از همه اعضای سازمان همکاری شانگهای برای موافقت خود با عضویت جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و دیپلماسی فعالی را برای تقویت مناسبات با دستگاه‌های دیپلماسی کشور‌های عضو در چارچوب این سازمان به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما