شناسهٔ خبر: 49603196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایگاه سوم اورژانس شهری در گناباد راه اندازی می‌شود/ پایگاه کانکسی نداریم

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: بزودی شاهد راه اندازی سومین پایگاه اورژانس داخل شهرستان خواهیم بود و در شش ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی در حوزه کیفیت و مدیریت اورژانس خواهد افتاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازگناباد، 26 شهریورماه مصادف است با چهل و ششمین سالروز تاسیس سازمانی که به طور یقین در این سال‌ها با آن سروکار داشته‌ایم، امروز اورژانس یکی از نیازهای ضروری هر جامعه‌‌ای است و هر بار شنیدن صدای آژیر آمبولانس خبر از تلاش سفید پوشان جامعه سلامت برای نجات جان فردی را می‌دهد.

امین زمانی، مدیر مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم به مناسبت سالروز تاسیس اورژانس کشور اظهارداشت: پرسنل اورژانس بیش از همه در مواجه با بیماران هستند و با تلاش خود سعی می‌کنند مرهمی برای درد مردم باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی پایگاه‌های اورژانس گناباد از پایگاه کانکسی تبدیل به پایگاه‌های دارای ساختمان شده اند و دیگر پایگاه کانکسی نداریم.

مدیرمرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد با اشاره به نقش تجهیزات به روز و آمبولانس‌های سالم در ارائه خدمات بهتر بیان کرد: هم اکنون در شهرستان گناباد یکی از پیشرفته‌ترین بالگردهای روز دنیا استقرار دارد و تا شعاع 150 کیلومتری را ارائه خدمت می‌کند و تاکنون 300 پرواز برای نجات جان بیماران انجام داده است.

زمانی ادامه داد: نیروهای اورژانس در مخاطره ترین شرایط نیز در خط مقدم هستند به صورتی که همکاران من در سیل چابهار و یا حوادث تایباد در  ارائه خدمت می‌کردند.

وی افزود:آموزش را جدی گرفته ایم حتی برای دانشجویان این رشته در دانشگاه یک آمبولانس اختصاص داده ایم تا در شرایط واقعی‌ آموزش ببینند.

مدیرمرکز فوریت های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد: با توجه به بحث کرونا در مدت اخیر باز هم نیروهای اورژانس در خط مقدم بودند و می‌توان گفت بیشترین و یا اولین تماس را با بیماران مبتلا داشتند که این سبب شد حتی با رعایت پروتکل‌ها نیروهای اورژانس به این بیماری مبتلا شوند ولی باز هم از ارائه خدمت دست برنداشتند و این روزها در پایگاه‌های تجمیع واکیسناسیون نیز خدمت می‌کنند.

جواد باذلی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد که خود سابقه 10 ساله در مدیریت اورژانس 115 گناباد دارد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار‌داشت: به جرات می‌توان گفت یکی از سندهای افتخار ما خدمت در اورژانس 115 است زیرا نیروهای اورژانس در هر شرایط و در هر وضعیت ارائه خدمت می‌کنند.

وی در خصوص وضعیت اورژانس در شهرستان گناباد نیز بیان کرد: 15 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، یک پایگاه هوایی و یک اتوبوس آمبولانس در گناباد داریم و به دلیل توسعه کمی و کیفی اورژانس گناباد در بسیاری از شاخص‌ها رتبه اول کشور را دارا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: زمان رسیدن آمبولانس در استاندارد کشوری در حوادث شهری 8 دقیقه و در جاده ای 14 دقیقه است که این میزان در گناباد برای حوادث شهری کمتر از 7 دقیقه و در جاده ای کمتر از 9 دقیقه است.

باذلی خاطرنشان کرد: خیرین در حوزه اورژانس نیز ورود خوبی داشته اند که یک پایگاه اورژانس را در روستای سنو به صورت صد در صد ساخته و یا در برخی پایگاه‌ها خرید تجهیزات را برعهده گرفته اند.

وی افزود: گناباد یکی از 44 نقطه لازم پایگاه اورژانس هوایی ثبت شده و از سال 96 پیگیری‌های زیادی انجام شد و از 6 بالگرد تخصصی اورژانس اولین بالگرد در تیرماه 97 تحویل پایگاه اورژانس هوایی این شهر شده است و اولین پد هوایی استاندارد وزارت بهداشت در کشور در گناباد احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهارداشت: با توجه به نوع و خدمتی که اورژانس ارائه می‌کند و در ثانیه طلایی که حیات بیماران به ثانیه است خدمات115 و دید خیلی خوبی که به اورژانس وجود دارد در حوزه فوریت‌های پزشکی شاهد موفقیت‌های خوبی در کشور خواهیم بود و در گناباد کارشناسی ارشد فوریت‌های پزشکی راه اندازی شده است.

باذلی افزود: بزودی شاهد راه اندازی سومین پایگاه اورژانس داخل شهرستان خواهیم بود و در شش ماهه دوم امسال اتفاقات خوبی در حوزه کیفیت و مدیریت اورژانس خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد در خصوص کرونا نیز اظهار داشت: تماس‌های غیر رسمی با بیماران مبتلا به کرونا خیلی از پرسنل را درگیر می‌کرد و در دی ماه گذشته سید عباس سجادی از پرسنل اورژانس بر اثر ابتلا به کرونا به درجه رفیع شهادت رسید.

وی ادامه داد:از نظر تعداد واکسن به نسبت جمعیت توزیع و تزریق شده رتبه اول استان را داریم و بیش از 56 هزار واکسن توزیع و تزریق شده است که 14 درصد جمعیت شهرستان هر دو دوز واکسن را گرفته اند.ضمن اینکه بزودی پایگاه تزریق خودرویی در گناباد راه اندازی خواهد شد و امکان دو شیفته کردن مرکز فعلی واکسیناسیون را داریم.

انتهای پیام/281/ی

نظر شما