شناسهٔ خبر: 49573179 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

ایمپلنت دندان چیست و هزینه ایمپلنت دندان در ایران چقدر است؟

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

هزینه ایمپلنت دندان از جمله دغدغه‌های افرادی است که در آینده‌ای نزدیک قصد دارند از امکان کاشت دندان با ایمپلنت استفاده کنند. همان طور که می‌دانید هزینه‌های جراحی‌ های دندانپزشکی بسیار زیاد است، خصوصاً این که این هزینه‌ها توسط بیمه پوشش داده نمی‌شود و طبیعتاً بسیاری از افراد به همین دلیل از هر گونه اقدام برای بهبود دندان‌هایشان سر باز می‌زنند.

با این حال داشتن اطلاعات درباره‌ی هزینه ایمپلنت  و انواع ایمپلنت دندان می‌تواند کمک کننده باشد که ما در این مقاله قصد داریم توضیحات مفصلی را ارائه دهیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

 

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟ ایمپلنت دندان همان ریشه مصنوعی دندان است که برای ترمیم دندان از دست رفته مورد استفاده قرار می‌گیرد و از فک استخوان در برابر از بین رفتن بیشتر جلوگیری می‌کند. افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند ممکن است میلی به لبخند زدن یا صحبت کردن نداشته باشند.

لذا ایمپلنت‌ دندان با جایگزینی ریشه‌های از دست رفته، قدرت و ثبات لازم را در افراد به جهت لبخند زدن و حتی خوردن تمام غذاهای مورد علاقه‌شان، آن هم بدون مشکل جویدن ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ایمپلنت به تحریک و حفظ استخوان فک و همچنین حمایت از دیگر اعضای صورت نیز کمک خواهد کرد.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌ دندان ها جایگزین مناسبی برای دندان‌های از دست رفته هستند که با پیشرفت علم و تکنولوژی، انواع و اقسام آنها برای بیماران در نظر گرفته شده‌ است که از جمله می‌توان به ایمپلنت‌های دو مرحله‌ای، فرو رونده، تک مرحله‌ای، اندو استیل و ساب پریواستیل اشاره کرد که هر کدام از روش‌های عنوان شده به روش‌های خاصی بکارگیری می‌شوند. گفتنی است که هزینه ایمپلنت‌‌های نام‌برده شده با توجه به شرایط خاصی تعیین می‌شود که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

همچنین معمولاً برای کاشت انواع ایمپلنت از اتصال‌های شش وجهی داخلی و خارجی و هشت وجهی داخلی استفاده می‌شود که هر کدام در اندازه‌های مختلفی در دسترس قرار دارند. به طور کلی ایمپلنت‌ها در پلت‌فرم‌های استاندارد، پهن و باریک وجود دارند که بنا به نیاز بیمار توسط جراح انتخاب و مورد بکارگیری قرار خواهند گرفت. در کنار این موارد در تولید انواع ایمپلنت موادهای گوناگونی استفاده می‌شود که از جمله می‌توان به آلیاژ تیتانیوم و زیرکونیوم اشاره کرد.

اگر در حال حاضر متقاضی ایمپلنت دندان هستید، باید توجه داشته باشید که در ابتدای امر، نیاز به مشاوره اولیه توسط پزشک دارید و بعد از تأیید پزشک به نیاز مبرم به ایمپلنت حتماً موارد قبل و بعد از جراحی ایمپلنت را در نظر بگیرید تا یک جراحی بدون دردسر را داشته باشید. حال اجازه دهید به بررسی موارد مؤثر در هزینه کاشت ایمپلنت بپردازیم.

عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان

برای این که هزینه کلی یک ایمپلنت برآورد شود، باید موارد مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

  • برند ایمپلنت

از جمله اصلی‌ترین عوامل مؤثر بر تعیین قیمت ایمپلنت برندی است که توسط پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. پر واضح است که هر چه برند بکارگیری شده معروف‌تر باشد، به هزینه‌های ایمپلنت افزوده می‌شود. به طور کلی از جمله شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعالیت می‌کنند، می‌توان به مواردی مانند شرکت‌های اشترومن، نوبل بیوکر، زیمر بیومت، دنتس پلاس سیرونا و بیوهوریزونز اشاره کرد.

  • نوع تکنولوژی استفاده شده در تولید ایمپلنت

از دیگر عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت می‌توان به تکنولوژی‌های بکارگیری شده در تهیه انواع ایمپلنت اشاره کرد. در واقع بعضی از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند برای تولید ایمپلنت از لیزر بهره می‌برند و ممکن است برخی دیگر از زیرکونیا استفاده کنند.

  • مواد مصرفی

برای این که یک ایمپلنت از کیفیت مطمئن‌تری برخوردار باشد، لذا باید از موادهای مناسبی در تولید ایمپلنت استفاده کرد. در این گونه مواقع شرکت‌های مختلف سعی بر بکارگیری بهترین موادها دارند تا از این رو بتوانند در بازار فروش رقابت بهتری را هم‌صنف‌های خود داشته باشند.

  • دستمزد جراح

پر واضح است که هر چه جراح، با تجربه‌تر و با دانش‌تر باشد، بهتر می‌تواند نسبت به ایمپلنت دندان اقدام کند. در واقع این موضوع می‌تواند عوارض بعد از جراحی را نیز کاهش دهد. ضمناً کلینیکی که در آن عمل جراحی انجام می‌شود نیز در تخمین هزینه ایمپلنت مؤثر خواهد بود و هر چه امکانات کلینیک بیشتر باشد، به هزینه‌های جراحی افزوده خواهد شد.

  • نیاز به عمل سینوس لیفت

گاهاً پیش می‌آید که برای انجام ایمپلنت نیاز به عمل سینوس لیفت باشد. در واقع ممکن است با از دست رفتن دندان‌های آسیای بزرگ یا کوچک، استخوان فک نیز از بین برود. لذا جراح قبل از در نظر گرفتن ایمپلنت، ملزم به بازسازی بافت فک خواهد بود که طبیعتاً این عمل اضافی، هزینه‌ها را افزایش خواهد داد.

  • تعداد دندان‌های ایمپلنت شده

بدیهی است که هر چه تعداد دندان‌ها به جهت ایمپلنت کردن بیشتر باشد، بیمار مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتر خواهد بود. البته ممکن است بتوانید با دریافت تأییدیه‌ی پزشک، ایمپلنت دندان را در چند مرحله انجام دهید تا فشار اقتصادی زیادی را متحمل نشوید.

ایمپلنت دیجیتال

قیمت ایمپلنت دیجیتال در تهران

از جمله روش‌های تازه‌ای که برای انجام عمل ایمپلنت دندان توسط جراحان حرفه‌ای در نظر گرفته می‌شود، روش ایمپلنت دیجیتال است. ایمپلنت دیجیتال چیست؟ در واقع در این روش، از مدل‌سازی کامپیوترهای پیشرفته سه بعدی استفاده می‌شود که به جهت بررسی استخوان فک بیمار خواهد بود.

اطلاعاتی که از این طریق به دست جراح می‌رسد، نحوه‌ی کاشت ایمپلنت دندان را بسیار ساده می‌کند و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که قیمت ایمپلنت دیجیتال  نسبت به تمامی روش‌های کاشت ایمپلنت بیشتر خواهد بود. ضمناً می‌توان از دیگر دلایل افزایش هزینه‌ی استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال را به استفاده‌ی بیماران از این نوع ایمپلنت تا پایان عمر اختصاص داد.

قیمت بریج دندان در سال 1400 چقدر است ؟

از جمله روش‌های کاشت دندان، بریج دندان نام دارد که در واقع یک نوع روکش یا پروتز است که در ردیف‌های خالی دندان‌ و همچنین دو طرف آن در نظر گرفته می‌شود. بریج‌ها انواع و اقسام دارند که توسط پزشک و بنا به نیاز بیماران برای آنها بکارگیری می‌شود که از جمله می‌توان به بریج ساده، معلق، مریلند و بریج بر پایه‌ی ایمپلنت اشاره کرد.

گفتنی است که قیمت بریج دندان با توجه به ساده بودن کاشت آن نسبت به هزینه ایمپلنت بسیار مقرون بصرفه‌تر است. از مزایای بکارگیری از این روش ایمپلنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثابت نگه داشتن دیگر دندان‌ها.
  • سریع انجام شدن آن توسط پزشک.
  • هزینه کمتر نسبت به سایر روش‌های کاشت دندان.
  • عوارض ساده و کوتاه مدت بعد از کاشت.

ارائه خدمات ایمپلنت دندان در کلینیک روشا

حال که مطالب این مقاله را به طور کامل دنبال کرده‌‌اید، شاید تصمیم گرفته باشید که مشکلات دندان‌هایتان را رفع کنید اما گیر اساسی که در حال حاضر وجود دارد، این است که برای این منظور یک کلینیک معتبر سراغ ندارید. البته جای نگرانی نیست چرا که در این خصوص پیشنهاد ویژه‌ای برای شما عزیزان داریم. در واقع می‌توانید از کلینیک دندانپزشکی روشا  که دارای متخصصان حرفه‌ای در حوزه‌ی کاشت و ترمیم دندان است، استفاده نمایید.

از مزایای به کارگیری از این کلینیک می‌توان به هزینه ایمپلنت بسیار معقول اشاره کرد که این امر سبب رضایت حداکثری بیماران نیز شده است. ضمناً در این کلینیک استفاده از بهترین روش‌های کاشت دندان در دستور کار قرار گرفته شده است که نشان از پیشرفت‌های مهم نسبت به دیگر کلینیک‌ها دارد. حال اگر قصد استفاده از خدمات کلینیک روشا را دارید، توصیه می‌کنیم که با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده با بخش پشتیبان این کلینیک در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس اینترنتی https://roshadent.com/ مراجعه نمایید. 

 

نظر شما