شناسهٔ خبر: 49551978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرد + فیلم

گروه استان‌ها - رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با تمام ظرفیت در مدار تولید قرار دارد گفت: تولید برق از این نیروگاه هسته‌ای در ۱۵ روز گذشته از ۵۰ میلیارد کیلووات ساعت عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از وارد مدار بودن نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و اظهار داشت: این نیروگاه با ظرفیت تولید یک‌هزار مگاوات در مدار تولید قرار دارد و نقش مهمی در تأمین بخشی از برق شبکه سراسری دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی در بوشهر تصریح کرد: در ساخت این نیروگاه‌های هسته‌ای به سبب مشکلات مالی تاخیر شده ولی عملیات ساختمانی در حال اجرا است و تلاش می‌شود براساس زمان‌بندی تکمیل شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تاخیر 22 ماهه در ساخت واحدهای دوم و سوم نیروگاه‌های هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر به سبب برخی مشکلات مالی با تاخیر 22 ماهه مواجه هستند که خارج از کنترل سازمان انرژی اتمی است.

اسلامی اضافه کرد: با هماهنگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده تلاش می‌شود منابع مالی واحدهای دوم و سوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر تأمین و زمینه تسریع اجرا آن فراهم تا از تاخیر بیشتر آن جلوگیری شود.

وی هدف‌گذاری سازمان انرژی اتمی ایران برای تولید برق هسته‌ای را 8 هزار مگاوات دانست و خاطر نشان کرد: اکنون ظرفیت تولید برق هسته‌ای در کشور از نیروگاه اتمی بوشهر یک‌هزار مگاوات است که بر اساس برنامه‌ریزی باید میزان تولید برق نیروگاه هسته‌ای در کشور به 8 هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور، انرژی هسته‌ای را به‌عنوان انرژی پاک شناخته و یکی از نیازهای مبرم و فوری حال و آینده کشور دانست و بیان کرد: اکنون واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر با تمام ظرفیت در مدار قرار دارد و تولید برق آن در 15 روز گذشته از 50 میلیارد کیلو وات ساعت عبور کرده است.

اسلامی با بیان اینکه تیم مدیریتی، کارشناسی و کارکنان نیروگاه بوشهر از نیروهای کیفی، متعهد و برخوردار از دانش بالا و خبرگی لازم هستند گفت: کارشناسان و متخصصان ایرانی از واحد اول نیروگاه اتمی بوشهر بسیار آبرومندانه و متعهدانه بهره‌برداری می‌کنند.

انتهای پیام/190/ ع

نظر شما