شناسهٔ خبر: 49545133 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

قدرداني رئيس جمهور پاکستان از ايران در نشست مشترک مجالس پاکستان

صاحب‌خبر -
قدرداني رئيس جمهور پاکستان از ايران در نشست مشترک مجالس پاکستان
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور پاکستان از حمایت دائمی تهران از اسلام آباد در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس جمهور پاکستان از حمایت دائمی تهران از اسلام آباد در مسائل مهم منطقه‌ای و بین المللی قدردانی کرد.
سایت خبری «جیو نیوز» گزارش داد، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان طی سخنانی به مناسبت آغاز چهارمین سال دولت حزب تحریک انصاف در نشست مشترک مجالس ملی و سنای پارلمان ملی این کشور گفت: ایران در کنار کشور‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان و چین کشور‌هایی برادر پاکستان هستند که همواره در لحظات دشوار، کنار ما قرار گرفته اند.
وی با قدردانی از حمایت ایران افزود: دولت حزب تحریک انصاف در چند سال گذشته همواره بر ضرورت مشارکت کشور‌های همسایه و منطقه برای حل چالش‌های پیش رو تاکید داشته و این اصل را در تبیین سیاست‌های داخلی و خارجی خود مد نظر قرار داده است.
علوی در ادامه اوضاع افغانستان را مهمترین چالش پیش روی منطقه توصیف و اعلام کرد: جامعه بین المللی باید کمک رسانی به افغان‌ها را آغاز کند و آن‌ها را در این شرایط ناامیدی تنها نگذارند چرا که این نقصان منجر به بحران انسانی خواهد شد.
رئیس جمهور پاکستان صلح و ثبات دائمی را برای توسعه و رفاه جمعی منطقه اجتناب ناپذیر دانست و تاکید کرد: اسلام آباد توجه ویژه‌ای به ژئواکونومیک و ارتباط منطقه‌ای دارد و امیدواریم اقتصاد منطقه را از طریق کریدور اقتصادی چین و پاکستان به یکدیگر متصل کنیم.

نظر شما