شناسهٔ خبر: 49522330 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه قطر:

«دوحه» از تلاش ها برای تحقق مصالحه ملی در افغانستان حمایت می کند

رامین حسین آبادیان

وزیر خارجه قطر در جریان دیدار با همتای فرانسوی خود گفت که دوحه از تلاش ها برای تحقق مصالحه ملی در افغانستان حمایت می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود در شهر دوحه دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه و به ویژه افغانستان گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه قطر گفت: ما از تلاش ها برای تحقق مصالحه ملی در افغانستان حمایت می کنیم. دوحه همچنان به ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهد. ما با تمامی نهادهای وابسته به سازمان ملل برای حمایت از اقدامات انسانی در افغانستان همکاری می کنیم.

وی اظهار داشت: دوحه بر لزوم احترام به حقوق زنان در افغانستان تأکید دارد. ما دولت افغانستان را تشویق کردیم تا در جامعه بین المللی حضور داشته باشد. از سوی دیگر، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: درحال حاضر باید منتظر رفتارهای آتی دولت افغانستان باشیم.

لودریان افزود: به تعامل خود با قطر در خصوص تحولات افغانستان ادامه می دهیم. از تلاش های قطر برای خارج کردن اتباع فرانسه از افغانستان تشکر می کنیم. سفر من به دوحه نشان دهنده عمق روابط میان پاریس و دوحه است.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه سخنان خود نیز یادآور شد: جامعه جهانی مطالبات و خواسته های خود از طالبان را به این گروه اعلام کرده است. آنچه که ما در وهله اول می خواهیم، فراهم کردن شرایط عادی رفت و آمد آزادانه به افغانستان است.

نظر شما