شناسهٔ خبر: 49502868 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

فشار جمهوری اسلامی ایران به ضد انقلاب بیشتر شد؛

دبیر شورای عالی امنیت ملی خطاب به مصطفی الکاظمی: گروهکهای تروریست را در کردستان عراق خلع سلاح و اخراج کنید

تحرکات فزاینده گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق، از محورهای اصلی دیدار ساعاتی پیش دریابان شمخانی با نخست وزیر عراق بود.

صاحب‌خبر -

گروه بین الملل _ گروه دفاعی: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خطاب به نخست وزیر عراق گفت:" تحرکات فزاینده گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق نگران کننده و مخل امنیت مرزهای دو کشور" است و این گروهکها باید فورا خلع سلاح شده و از عراق اخراج شوند.

به گزارش بولتن نیوز، شمخانی با اشاره به همکاری برخی کشورهای سازش کار منطقه با رژیم صهیونیستی گفت: این گونه اقدامات که در چارچوب دکترین جدید امنیت ملی آمریکا در منطقه صورت می‌گیرد نه تنها کمکی به ایجاد امنیت و ثبات نمی‌کند بلکه موجب تصاعد بحران و تشدید ناامنی در منطقه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ سال اشغال فاجعه بار افغانستان توسط آمریکا ثابت کرد حضور و دخالت آمریکا در منطقه، جز بی‌ثباتی، ناامنی و وارد شدن خسارت‌های بزرگ مادی و معنوی به مردم منطقه حاصلی ندارد.

شمخانی با بیان اینکه ملت‌های منطقه برای پایان دادن به حضور آمریکا در منطقه هزینه‌های زیادی را متحمل شده اند، تصریح کرد: پیگیری پرونده ترور سرداران بزرگ مقاومت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی مهندس و مجازات عاملین آن همچنان در صدر مطالبات دو ملت ایران و عراق و جبهه مقاومت قرار دارد و باید با همکاری دو کشور این خواسته به حق جامه عمل بپوشد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اجرای کامل توافقات میان تهران - بغداد به ویژه در حوزه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و افزود: گسترش همکاری‌های همه جانبه با همسایگان، سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران و از اولویت‌های اصلی دولت جدید است.

همچنین در این دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با اشاره نقش ممتاز و راهبردی جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم بویژه داعش گفت: دولت و ملت عراق هیچ‌گاه فداکاری و کمک‌های همه جانبه دولت، ملت و نیروهای مسلح ایران در شرایط سخت عراق را فراموش نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: ملت و دولت عراق به پاس کمک‌های ارزنده جمهوری اسلامی ایران همواره در هنگامه مشکلات و سختی ها در کنار دولت و ملت ایران خواهد ماند.

نخست وزیر عراق، همکاری مستمر نهادهای امنیت ملی دو کشور را در ابعاد مختلف مکمل و تسریع کننده مناسبات عراق و ایران عنوان کرد و افزود: عراق با علاقه‌مندی آماده است که ظرفیت‌های سیاسی و امنیتی خود را در مسیر همکاری و نزدیکی بیشتر کشورهای منطقه و رفع سوء تفاهم هایی که مخل ثبات است به کار بگیرد.

انتهای پیام/#

نظر شما