شناسهٔ خبر: 49493926 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر جنگ اسرائیل: ایران فناوری پهپادی را به حماس و جهاد اسلامی منتقل می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، ایران را به اقدام برای انتقال فناوری ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به برخی گروه های مقاومت فلسطینی متهم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از رسانه های خبری عرب زبان، «بنی گانتس»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از ظهر امروز (یک شنبه) در سخنرانی خود در کنفرانس «موسسه بین المللی مبارزه با تروریسم» (ICT) در دانشگاه «رایشمن» در شهر «هرتزلیا» در غرب سرزمین های اشغالی، مدعی شد که ایران در این اواخر شروع به انتقال فناوری خود در زمینه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین به جنبش های مقاومت اسلامی (حماس) و جهاد اسلامی فلسطین کرده است.

گانتس ضمن ادعای این که ایران در یک پایگاه در کاشان در شمال استان اصفهان نحوه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ساخت خود را به نیروهای جنبش حوثی «انصارالله» یمن و افراد دیگری از عراق، سوریه و لبنان آموزش می دهد، تهران را به صادرات «پهپادهای تروریستی» به کشورهای منطقه متهم کرده و از «پایگاه کاشان» نیز به عنوان سنگ بنای این صادرات نام برد.

وزیر جنگ اسرائیل در این باره اظهار داشت: یکی از ابزارهای مهمی که ایران توسعه داده، سامانه هواپیماهای بدون سرنشین است؛ صحبت در مورد یک سامانه تسلیحات کشنده و دقیق است؛ هواپیماهای بدون سرنشین همانند موشک بالستیک یا جنگنده، می توانند هزاران کیلومتر را طی کنند.

گانتس در ادامه افزود: ایرانیان این هواپیماها را می سازند و برای نیروهای نیابتی خود صادر می کنند که با هماهنگی آنها و تحت رهبری نیروی هوایی سپاه پاسداران و سپاه قدس فعالیت می کنند.

وزیر جنگ اسرائیل ضمن تاکید بر این که نیروهای انصارالله یمن ده ها هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته را در اختیار دارند و طی هفته های اخیر نیز از آنها برای حمله به عربستان سعودی استفاده کردند، ادعا کرد که «گروه های شبه نظامی» عراق نیز دارای ده ها پهپاد پیشرفته ایرانی هستند و آنها را برای حمله به نیروهای آمریکایی و نیروهای دیگر به کار می گیرند.

گانتس در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیشرفت برنامه هسته ای ایران نیز تاکید کرد که تهران در آستانه تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای قرار دارد جایی که بیش از هر زمان دیگری به حجم مورد نیاز از اورانیوم غنی شده برای این کار نزدیک شده است.

وزیر جنگ ارژیم صهیونیستی ضمن درخواست از کشورهای باقی مانده در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی برای اعمال تحریم های دائمی علیه ایران، ادعا کرد: اکنون زمان مناسب برای اعمال چنین تحریم هایی است و این که به طور جدی علیه بزرگ ترین تهدید در جهان اقدام کنند.

گانتس ضمن ادعای این که هدف وی از درخواست خود برای اعمال تحریم علیه ایران، حفظ ثبات جهانی است، همچنین مدعی شد که تهران به توافقنامه هایی که در رابطه با پرونده هسته ای خود امضا کرده، احترام نمی گذارد و هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور شود به توافقنامه های امضا شده در آینده احترام بگذارد.

وزیر جنگ اسرائیل ضمن تاکید بر این که صحبت درباره ایران، افغانستان یا هر کشور دیگری تنها یک مسئله مربوط به منطقه خاور میانه یا جهان غرب نیست بلکه یک مسئله بین المللی می باشد، اذعان کرد که به راهی برای هماهنگی و همکاری با آمریکا در رابطه با پرونده هسته ای تهران نیاز دارند چرا که تل آویو نمی تواند روابط خود با واشنگتن را قربانی کند.

نظر شما