شناسهٔ خبر: 49480502 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

با توافق رایزن فرهنگی ایران و رئیس موزه ملی قزاقستان؛

برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری در قزاقستان

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان و رئیس موزه ملی قزاقستان برای برپایی نمایشگاه فرهنگی و هنری در ماه‌های اکتبر و نوامبر در محل این موزه توافق کردند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان در جریان بازدید از موزه ملی قزاقستان با آریستانبیک محمدی اولی، رئیس این موزه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات که در چارچوب توسعه فعالیت‌های فرهنگی دو جانبه صورت گرفت، طالبی‌متین ضمن تشکر از همکاری‌های گذشته موزه ملی قزاقستان در خصوص توسعه مناسبات فی مابین در آینده به بحث و تبادل نظر پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان با اشاره به سابقه بیش از 27 ساله روابط فرهنگی ایران و قزاقستان، گفت: مناسبات فرهنگی دو کشور همواره رو به توسعه بوده و در این سال‌ها اقدامات بسیار ارزشمندی با مشارکت و همکاری طرفین صورت گرفته است. با این حال ظرفیت‌های بیشتری برای ارتقاء و توسعه تعاملات در حوزه فرهنگی وجود دارد که می‌بایست از این ظرفیت‌ها به نحوه شایسته استفاده کرد.

وی پیشنهاد برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه‌های اکتبر و نوامبر در محل موزه ملی جمهوری قزاقستان را داد.

آریستانبیک محمدی اولی در این دیدار ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه در موزه ملی جمهوری قزاقستان اظهار کرد: جمهوری قزاقستان علاقه بسیاری به تاریخ، فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور دوست و برادر دارد.

رئیس موزه ملی جمهوری قزاقستان ادامه داد: این موزه آمادگی همکاری در تمام زمینه‌های فرهنگی با رایزنی فرهنگی ایران را دارد.

در این دیدار مقرر شد؛ جزئیات و نحوه برگزاری برنامه مشترک توسط معاون موزه ملی قزاقستان پی‌گیری و تا نهایی شدن دنبال شود.

انتهای پیام/

نظر شما