شناسهٔ خبر: 49467994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت الله علم الهدی: مرحوم رحیم پورازغدی غیرت دینی و انقلابی داشت

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه رحیم پورازغدی غیرت دینی و انقلابی داشت گفت: حیدر رحیم پورازغدی نسبت به قشر مستضعف و آسیب پذیر توجه خاصی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد مقدس، آیت الله سیداحمد علم الهدی در حاشیه تشییع پیکر مرحوم رحیم پورازغدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهارداشت: مرحوم رحیم پور ازغدی، رشد و ترویج دین را در سایه انقلاب می‌دید بطوریکه غیرت دینی با غیرت انقلابی در مرحوم رحیم پورازغدی آمیخته بود.

وی افزود: بسیاری از افراد هستند که غیرت دینی دارند و نسبت به انقلاب وابسته نیستند و بسیاری از افراد هم انقلابی هستند و انقلاب را جدای از دین می‌خواهند اما امتیاز مرحوم رحیم پورازغدی این بود که هر دو مورد غیرت دینی و انقلابی را با هم داشت.

علم الهدی تصریح کرد: مرحوم حیدر رحیم پورازغدی نسبت به قشر مستضعف و آسیب پذیر توجه خاصی داشت هم خود اهل خیرات بود و هم از نظر فعالیت سیاسی و اجتماعی این مساله را ترویج می‌کرد.

هزینه مراسم ختم صرف خرید کاغذ و قلم برای طلاب شود

حسن رحیم‌پور ازغدی، فرزند آن مرحوم نیز بخشی از وصیتنامه پدر ش را قرائت کرد و گفت: پدرم در وصیت خود نوشته بود تا آخرین لحظه پیرو امام خمینی(ره) و نایب ایشان بودم، خدای را سپاس که تا امروز هیچ شبهه‌ای قلب مرا نلرزاند و تا توانستم در راه اهداف پیشوایانم گفتم و نوشتم.

وی ادمه داد: پدرم دوست داشت در مشهد، محلی برای طلاب غیرایرانی ایجاد کند و می‌گفت آنها بسیار مظلوم هستند.

حسن رحیم پورازغدی اظهارداشت: پدرم وصیت کرده بود او را در منطقه محرومان غسل دهند و با دسته گل و پرده و پلاکارد و اینگونه مخارج مخالف بود و بزرگترین عبادات را خدمت به فقرا و محرومان می‌دانست.پدرم توصیه کرد هیچ مخارجی برای گل و پلاکارد در مجلس ختم انجام نشود و اگر کسی می‌خواهد اینگونه کارها را انجام دهد وجه آنرا جمع کنیم و خود نیز کمک کنیم و برای طلاب علوم دینی کاغذ و قلم خریداری کنیم.

 

انتهای پیام/281/ ت

نظر شما