شناسهٔ خبر: 49457587 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

موبایل و تبلت

آیا غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در ایران صحت دارد؟

گزارش های ضدونقیضی مبنی بر ازکارافتادن گوشی های شیائومی به دلیل تبعیت این شرکت از تحریم های آمريکا در بعضی کشورها من جمله ایران به گوش می رسد.

صاحب‌خبر -

وب سایت xda- developers جدیدا در گزارشی ادعا کرده است گوشی تعدادی از کاربران شیائومی در کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و کریمه در هفته های گذشته بدون اخطار قبلی قفل( غیرفعال) شده و پیغام زیر را به نمایش می گذارد:

Xiaomi policy does not permit sale or provision of the product to the territory in which you have attempted to activate it.‎ Please contact the retailers directly for additional information.‎

سیاست شیائومی، اجازه ی فروش و ارائه ی محصول در منطقه ای که شما اقدام به فعال سازی کرده اید را نمی دهد. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر مستقیما با فروشندگان تماس بگیرید.

به نظر می رسد منبع اصلی xda- developers و سایر سایت هایی که احتمال قفل شدن گوشی های شیائومی در کشورهای موردبحث را مطرح کرده اند ، پست کاربری کوبایی در ردیت است.

قفل شدن گوشی شیائومی, غیر فعال شدن گوشی های شیائومی در ایران تصویر قفل شدن گوشی شیائومی

همینطور کاربری سوریه ای دو روز پیش پستی در فروم xda منتشر و ادعا کرده است چندین گوشی شیائومی در هفته ی جاری در کشورش قفل شده است. به گفته ی این کاربر، گوشی های مذکور شامل هر دو مدل« رام گلوبال» و« رام هندوستان» بوده اند.

نمایندگان انجمن واردکنندگان موبایل، در گفتگو با دیجیاتو، خبر غیرفعال شدن گوشی‌های شیائومی را نادرست می‌دانند و اعلام می‌کنند که پیگیری‌های آن‌ها حکایت از این دارد که این موضوع به طور رسمی توسط این کمپانی بزرگ چینی اعلام نشده است. برخی منابع آگاه در این انجمن نیز به دیجیاتو می‌گویند که پیگیری‌هایی با این شرکت انجام دادند که حکایت از نادرست بودن خبر منتشر شده دارد. با این حال آن‌ها به دیجیاتو می‌گویند اگر زمانی چنین اتفاقی برای برند شیائومی در ایران رخ بدهد، این دولت است که باید وارد میدان شود و موضوع را حل و فصل کند.

یکی از کاربران در واکنش به خبر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران نوشت:

این گزارش ها از ۱ ماه پیش در این کشور ها به وجود اومده و در کشور ما هیچ گزارشی وجود نداره

.این گمانه زنی کاملا غیر رسمی هست و شیائومی هیچ اعلام رسمی مبنی بر این خبر نکرده است.

علت قرار دادن این ۶ کشور در این لیست تنها گمانه زنی نویسنده درباره این موضوع است و این قفل در تمام کشور های لیست منع صادرات شیائومی بوجود نیامده است

این مشکل چند روز بعد از بعد از فعالسازی یک گوشی جدید بوجود اومده برای کاربران پس گوشی هایی که قبلاً خریدید شامل هیچ نگرانی نمیشن

در کلام اخر تا وقتی که شیائومی هیچ اعلام رسمی درباره کشوری به اسم ایران مبنی بر مسدودیت دستگاه های شیائومی در این کشور نکرده این خبر که یک رسانه از کلمه مسدویت گوشی های شیائومی بدون هیچ منبع رسمی و هیچ گزارشی در ایران فاقد اعتبار است.

این مطلب درحال به روزرسانی است...

نظر شما