شناسهٔ خبر: 49433102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

رژیم صهیونیستی خانواده‌ اسرای فلسطینی را که از زندان جلبوع گریخته بودند گروگان گرفت

تلافی وحشیانه یک رسوایی

وطن امروز

رئیس سابق زندان جلبوع هم در این باره گفت: «این اتفاق مبارزه مغزها بوده است و این بار عقل اسرا، خیلی بیشتر از ماموران زندان مبتکر بوده است».

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، رژیم صهیونیستی به هر دری می‌زند تا شکست بزرگ امنیتی خود را که با فرار 6 آزاده فلسطینی از زندان فوق امنیتی جلبوع رقم خورده، تحت‌الشعاع قرار دهد. رژیم اشغالگر قدس پس از بمباران جنوب نوار غزه و واداشتن افراطیون یهودی برای حمله به صحن مسجدالاقصی، به اقدام کثیف دیگری رو آورده و به بازداشت خانواده‌های 6مجاهد آزاده مزبور پرداخته است. به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، عملیات جست‌و‌جوی ماموران اسرائیلی در منطقه جنین در شمال کرانه باختری در پی یافتن آزادگان که 5 تن از آنان اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین و یکی عضو جنبش فتح است، شکست خورده است.

نظامیان رژیم با اعتراف به این موضوع، از روز چهارشنبه دست به کار کثیفی زدند. صبح دیروز نظامیان اسرائیلی با یورش به منازل اسرای فرار کرده بامداد دوشنبه گذشته، تعدادی از بستگان آنها را بازداشت کردند.
آنها به منطقه جنوب غرب جنین یورش برده و منزل خانواده «یعقوب نفیعات» یکی از 6 اسیر فلسطینی را تفتیش و «مناضل نفیعات» پدر او را بازداشت کردند. همچنین 20 خودروی گشت ارتش صهیونیست‌ها صبح چهارشنبه به منطقه عرابه در جنوب جنین یورش برده و بعد از تفتیش منزل خانواده «محمود العارضه» یکی دیگر از این اسرا، برادر او را که 20 سال در زندان‌های رژیم اشغالگر گذرانده بود بازداشت کردند. یکی دیگر از برادران محمود العارضه را نیز در محل کارش بازداشت کردند.
این حملات بی‌پاسخ نماند و جوانان در برخی نقاط از جمله در عرابه جنین و شهرک سلوان در قدس اشغالی، با نظامیان اشغالگر درگیر شدند که در جریان این درگیری‌ها یک جوان در جنین به ضرب گلوله زخمی شد و چندین تن در قدس بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند. به گزارش الاخبار، سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل موسوم به شاباک که به نوعی سازمان بالادست شاباس (سازمان زندان‌های رژیم) بوده و در این افتضاح سهیم است، از روز سه‌شنبه احضاریه‌هایی را برای خانواده‌های 6 آزاده فلسطینی ارسال و تهدید کرده اگر آنها خود را تسلیم نکنند، به محض اینکه پیدا شوند، ترور خواهند شد. در همین رابطه گروه‌های مقاومت فلسطین از طریق کانال ارتباطی مصر، رژیم صهیونیستی را از هرگونه تجاوز علیه اسرای فلسطینی یا خانواده‌های آنها برحذر داشته و در پیامی شدیداللحن هرگونه تعرض یا ترور آنها و اعمال فشار بر خانواده‌های‌شان را عاملی برای درگیری نظامی با رژیم اشغالگر خوانده‌اند. از سوی دیگر رژیم برای تقلیل شکست در منظر افکار عمومی قصد دارد گناه فرار اسرای فلسطینی را به گردن زندانبان‌ها بیندازد. به گزارش شبکه عبری‌زبان کان، تمام مسؤولان زندان جلبوع برای تحقیق و بازجویی احضار شده‌اند. به گزارش رادیوی دولتی رژیم صهیونیستی با اینکه بیش از 260 پست ایست بازرسی طی ۲ روز پس از عملیات فرار، در سراسر سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده اما «شمعون نحمانی» رئیس بخش عملیات پلیس اسرائیل در این رابطه اعتراف کرده است: «پیدا کردن زندانیان فراری و ردیابی آنها مثل شکار ناشناخته‌هاست. ما محورهایی را که می‌تواند محور فرار آنها باشد و همچنین مرزها و گذرگاه‌ها را بسته‌ایم».
رئیس سابق زندان جلبوع هم در این باره گفت: «این اتفاق مبارزه مغزها بوده است و این بار عقل اسرا، خیلی بیشتر از ماموران زندان مبتکر بوده است».
روایت رسمی مقامات رژیم از سناریوی فرار 6 مجاهد فلسطینی از این زندان فوق امنیتی یکپارچه از آهن و سیمان و مجهز به پیشرفته‌ترین فناوری‌های ضد فرار چنین است که برنامه فرار طوری برنامه‌ریزی شده بود که شب برگزاری جشن سال نوی یهودی که سربازان مشغول جشن بودند، زندانیان دعوای ساختگی ترتیب دادند تا آن 6 زندانی بتوانند خود را به دستشویی رسانده و وارد تونلی شوند که قبلا خود و دیگر زندانیان با قاشق در دل سازه عظیم فولادی و آهنی تا بیرون دیوار حفر کرده بودند.
روزنامه هاآرتص در همین رابطه افشاگری کرده که مهلک‌ترین خطای امنیتی شاباس (سازمان زندان‌های اسرائیل) که تحت نظر شاباک (سازمان امنیت داخلی اسرائیل) قرار دارد، انتشار نقشه مهندسی زندان نظامی جلبوع در اینترنت بوده است. عبدالباری عطوان، تحلیلگر برجسته عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی‌الیوم در مقاله‌ای فرار اسرای فلسطینی از زندان جلبوع را ضربه هولناکی به هیبت ساختگی رژیم صهیونیستی و اعتبار و دقت نهاد امنیتی آن و بزرگ‌ترین شکست امنیتی از زمان شکل‌گیری این رژیم منحوس خواند. او نوشت: «زمانی که دشمنت پیروزی پشت پیروزی به دست می‌آورد و تو را از یک شکست وارد شکست دیگری می‌کند، پس خوب بدان که پایان اشغالگری‌ات بسیار نزدیک شده است».

* همکاری مخفیانه تشکیلات خودگردان با اسرائیل برای یافتن اسرای فلسطینی

«یونی بن مناحیم» روزنامه‌نگار و تحلیلگر اسرائیلی از همکاری مخفیانه تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی برای یافتن 6 اسیر فلسطینی که چند روز پیش از طریق یک تونل از زندان اسرائیلی جلبوع فرار کردند، خبر داد! بن مناحیم تصریح کرد رژیم صهیونیستی از طریق کانال‌های رسمی، اردن و تشکیلات خودگردان را در جریان فرار 6 اسیر فلسطینی قرار داده است. به گفته وی، ارتش اردن تدابیر امنیتی در شرق رود اردن را شدت بخشیده و سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان هم همکاری گسترده‌ای با سرویس‌های امنیت عمومی رژیم صهیونیستی «شاباک» برای یافتن اسرای فراری دارند. بن‌مناحیم تصریح کرد: البته همه چیز به طور مخفی در حال انجام است، زیرا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان نگران واکنش فلسطینیان به این اقدام است.

نظر شما