شناسهٔ خبر: 49424654 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضائیه عنوان کرد؛

ورود استارتاپ‌ها برای حل نظام مسائل قضائی کشور

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه‌قضائیه از ورود قوه قضائیه به حوزه نوآوری خبر داد و گفت: با راه اندازی مرکز نوآوری پژوهشگاه قوه قضائیه بستر ورود استارتاپ ها برای حل مشکلات فراهم می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی جوادی، در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضائیه و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با موضوع هم‌افزایی در نوآوری‌های حقوقی اظهار کرد: یکی از ۱۰ مسئله اساسی که رئیس قوه قضائیه طرح کردند، استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین بوده است. مرکز نوآوری پژوهشگاه قوه قضائیه بر همین اساس بستر بهره‌مندی دستگاه قضائی کشور را از اهالی اکوسیستم نوآوری فراهم خواهد آورد.

رئیس مرکز آموزش و نوآوری پژوهشگاه قوه قضائیه، این مرکز را متولی موضوعات نوآوری در حوزه حقوقی و قضائی مانند هوش مصنوعی، RegTech، LegalTech است در حوزه آموزش نیز رسالت این مرکز آموزش ارتقا سطح دانش و مهارتی جامعه حقوقی کشور با بهره مندی از ظرفیت‌ها قضات برجسته و رویه‌های قضائی است.

جوادی همچنین به ارتباط مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضائیه با اصناف اشاره کرد و افزود: در این حوزه، مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه به دنبال افزایش آگاهی‌های حقوقی اصناف مختلف از طریق ارائه این آموزش‌ها توسط قضات دادگستری است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران افزود: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توانیم اقداماتی از جمله راه‌اندازی دوره آموزشی و مدرسه حقوق فناوری نوین را دنبال کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضائیه با بیان اینکه امروزه جرایم مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و مباحث اقتصادی، دارای پیچیدگی بالایی است گفت: در همین راستا، مرکز نوآوری و آموزش پژوهشگاه قوه قضائیه با همکاری مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، نخستین موت کورت جایزه بزرگ جرایم اقتصادی را حوزه اقتصادی و مدرسه حقوق فناوری‌های نوین را حوزه فناوری‌های نوین در دست اجرا دارد.

جوادی با اشاره به فعالیت ۶ هزار شرکت دانش بنیان در کشور، بر لزوم تربیت و راه اندازی رسته کارشناسان رسمی قوه قضائیه در حوزه شرکت‌های خلاق، دانش بنیان و استارتاپ ها و ارتقا سطح آگاهی قضات از مسائل مربوط به آنها تأکید کرد.

نظر شما