شناسهٔ خبر: 49400000 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف: در محدودیت‌های مالی و محیطی می‌توان با دقت در برنامه‌ریزی، ضعف‌ها را جبران کرد

محمدباقر قالیباف، در دیدار قهرمانان و مدال‌آوران المپیک توکیو:«ورزش خاستگاهی عمومی و اجتماعی و به دور از مباحث سیاسی، حقوقی و مذهبی دارد و باید، با سرمایه‌گذاری‌های لازم، کار را به‌درستی دنبال کرد تا نتایج خوبی را به دست آوریم. در محدودیت‌های مالی و محیطی می‌توان با دقت در برنامه‌ریزی، ضعف‌ها را جبران کرد».

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی فردا: محمدباقر قالیباف، در دیدار قهرمانان و مدال‌آوران المپیک توکیو:«ورزش خاستگاهی عمومی و اجتماعی و به دور از مباحث سیاسی، حقوقی و مذهبی دارد و باید، با سرمایه‌گذاری‌های لازم، کار را به‌درستی دنبال کرد تا نتایج خوبی را به دست آوریم. در محدودیت‌های مالی و محیطی می‌توان با دقت در برنامه‌ریزی، ضعف‌ها را جبران کرد».

 

وزارت ورزش و کمیتۀ ملی المپیک باید از هم‌اکنون تابلوی زمان‌بندی خود را برای بازی‌های آسیایی و المپیک در مقابل جوانان و مردم روشن کند و هر شخصی با مسئولیت مشخص اقدامات لازم را انجام دهد».

«وزارت ورزش باید در عرصۀ برنامه‌ریزی خود تمرکز و اولویت را در رشته‌هایی با سابقۀ درخشان و مدال‌آور قرار دهد. البته نه به‌گونه‌ای که به سایر رشته‌ها توجهی نشود، اما در یک مدیریت درست و اصولی، اولویت‌بندی بسیار مؤثر است».

«تدوین و تصویب برنامۀ پنج‌سالۀ هفتم توسعه پیش روی ماست و باید برای حل مشکلات دست‌وپاگیر در حوزۀ قهرمانی، برنامه‌ریزی و قوانین لازم را تصویب کرد. البته در حوزۀ امنیت شغلی و رفاهی قهرمانان ورزشکار نیز، مجلس به‌دنبال ایجاد قوانین مؤثر است تا ثبات و آرامش روحی را در میان این ورزشکاران ایجاد کند».

«نامعلوم‌بودن زمان برگزاری بازی‌های المپیک به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا، بر روحیۀ ورزشکاران تأثیر منفی گذاشته بود، اما آن‌ها در این بازی‌ها تلاش کردند تا موفقیت کسب کنند. شرایط اقتصادی یکی دیگر عوامل تأثیرگذار در روند هر کاری به‌ویژه حوزۀ ورزش است و نباید ورزشکاران مدال‌آور و قهرمان ما دغدغۀ مسائل مالی داشته باشند».

«در دوران کاری خود با ورزش سروکار داشتم. حقیقتاً ورزش حوزه‌ای منحصربه فرد با ابعاد معنوی و مادی است. ورزش صنعت و پدیده‌ای است که با رشد و قدرت اقتصادی کشورها رابطۀ مستقیم دارد، حتی ورزش در حوزۀ آسیب‌های اجتماعی، انسجام ملی، فرهنگی و سیاسی یک کشور بسیار اثرگذار است».

«در زمان حضور در نیروی انتظامی، با راه‌اندازی و گسترش رشته‌های ورزشی در باشگاه‌های پاس، این باشگاه ورزشی مدال‌ها و رتبه‌های خوبی آورد. شهید میثمی، که طلبه‌ای مخلص و نمایندۀ امام راحل در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بود، همیشه در دوران دفاع مقدس و در جریان کمبود تجهیزات نظامی اعلام می‌کرد که انسان تنها عنصر تأثیرگذار و سرنوشت‌ساز در نبردهاست و این موضوع اکنون باید در حوزۀ ورزش نیز مدنظر قرار گیرد».

«مشکلات در حوزۀ ورزش بسیار است، اما ارادۀ ورزشکاران می‌تواند بر تمامی این موانع غالب شود. فرد فرد شما مدال‌آوران و ورزشکاران بعد از خدا، باید بر اراده‌تان تکیه کنید. ما مسئولان نیز موظفیم تجهیزات و زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و موانع را از سر راه برداریم، زیرا شرایط کنونی پسندیدۀ قهرمانان مدال‌آور ما نیست».

«ما کمبودهای اقتصادی را با گوشت و پوست خود لمس می کنیم، اگرچه همیشه معتقد بودم در اقتصاد ما کمبود وجود ندارد، بلکه ضعف مدیریتی مسائل کنونی را به وجود آورده است و با مدیریت و برنامه‌ریزی درست می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد».

«چه در زمانی که پرچم کشورمان را بالا می‌برید و چه در دوره‌ای که از ورزش قهرمانی دور می‌شوید، روحیۀ پهلوانی همیشه در وجود شما و جامعه باقی می‌ماند و مردم قدردان شما بوده و هستند. حتماً به سهم خود به‌عنوان نمایندۀ مردم در مجلس تا حد توان به‌دنبال سامان‌دهی مشکلات حوزۀ ورزش هستم و از فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز می‌خواهم تا در زمان بررسی برنامۀ هفتم توسعه، حوزۀ ورزش را مدنظر قرار داشته باشند».

«مقام معظم رهبری، در دیدار با کابینۀ دولت سیزدهم، به آن‌ها توصیه فرموده‌اند که برنامه‌ها و قول‌های خود را اجرایی کرده و برای آن‌ها زمان‌بندی اعلام کنند. در زمان حضور خود در شهرداری تهران، در آغاز کلنگ‌زنی هر طرح و پروژه‌ای تابلویی از زمان‌بندی تکمیل و پایان آن طرح را نصب می‌کردیم و براساس آن پیش می‌رفتیم».

«باید برای سلامت و قهرمانی بانوان کشور تلاش کرد. در آن دورۀ شهرداری، در راستای توجه جدی به ورزش بانوان، سالن‌های ورزشی در محله‌های مختلف احداث شد، بنابراین در حوزۀ قهرمانی می‌توان با هدف‌گذاری درست و اصولی حرکت کرده تا به بهترین نتایج دست یابیم».

نظر شما