شناسهٔ خبر: 49380305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حمايت از قطعنامه علماي افغانستان درباره توقف جنگ

صاحب‌خبر -
حمايت از قطعنامه علماي افغانستان درباره توقف جنگ
خبرگزاری آریا- جبهه مقاومت ملی افغانستان با صدور بیانیه‌ای از قطعنامه "علمای افغانستان" برای "توقف فوری جنگ" حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، جبهه مقاومت ملی افغانستان با صدور بیانیه‌ای از قطعنامه "علمای افغانستان" برای "توقف فوری جنگ" حمایت کرد.
متن کامل بیانیه جبهه مقاومت ملی افغانستان در استقبال از قطعنامه "علمای افغانستان" که در تاریخ 14 سنبله امسال و با هدف "توقف فوری جنگ" و "تسهیل مقتضیات صلح و امنیت سراسری در این کشور صادر شده به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَی!
جبهه مقاومت ملی افغانستان از اکثریت مواد قطعنامه "علمای افغانستان" که به تاریخ 14 سنبله امسال در کابل و برای "توقف فوری جنگ" صادر شده است استقبال می‌کند و مسرت دارد که علما و روحانیون کرام کشور درباره وضعیت جاری بی تفاوت نیستند و برای برقراری صلح و امنیت تلاش می‌کنند. جبهه مقاومت ملی موارد ذیل را باهدف انعقاد مراتب مشروع و معقول متذکره در اعلامیه مزبور و تسهیل مقتضیات صلح و امنیت سراسری در کشور پیشنهاد می‌کند:
جبهه مقاومت ملی در اصول موافق به حل مشکلات جاری و قطع فوری جنگ و ادامه روند مذاکرات بوده و امیدوار است که طالبان به این خواست علمای کرام لبیک بگوید و گام‌های عملی بردارد. جبهه مقاومت ملی حاضر است که با هدف رسیدن به صلح پایدار، در صورتیکه طالبان به حملات و تحرکات نظامی خود در پنجشیر و اندراب پایان دهد، جنگ را فوری متوقف کند و امیدوار است که با علماء و مصلحین در یک گردهمایی بزرگ جانبه گفتگو‌ها را ادامه بدهد.
جبهه مقاومت ملی از فراخوان علمای کرام برای رفع تعزیرات وضع شده بر پنجشیر به طور کامل حمایت می‌کند و امیدوار است که طالبان این مطالبه اسلامی و بشردوستانه را جدی بگیرد و اجرایی کند.
مردم افغانستان با اکثریت قاطع مسلمان اند و مجاهدت‌ها و فداکاری‌های مردم پنجشیر، اندراب، پروان، کاپیسا و دیگر ولایت‌ها و مناطق افغانستان در طول چهل سال اخیر برای استقرار نظام واقعی اسلامی و خدمتگذار اظهر من الشمس است؛ بنابراین هیچ دلیل شرعی، انسانی و یا منطقی وجود ندارد که طالبان که ادعای مجاهدت بخاطر استقرار نظام اسلامی را دارد بالای پنجشیر، اندراب، پروان، کاپیسا و یا مناطق دیگری از کشور که در آنجا اعلای کلمة الله جاری است، اذان محمدی روزانه از همه مساجد با صدای بلند اعلام می‌شود و مردم در اجرای فرایض و مناسک و شئون دینی خود قائم و دائم اند تعرض کند.
جبهه مقاومت ملی پیشنهاد می‌کند که طالبان حملات و تحرکات نظامی خود را به پنجشیر، اندراب، پروان و کاپیسا متوقف و نیرو‌های خود را از پنجشیر و اندراب بیرون کند نماید؛ و در مقابل جبهه مقاومت ملی نیز به نیرو‌های خود دستور خواهد داد تا از تحرکات نظامی خودداری کنند.
جبهه مقاومت ملی اعلام می‌کند که تعرض طالبان به مناطقی که مردم آن به علت سوابق طالبان به حاکمیت شان اعتماد ندارند خلاف شرع است.
جبهه مقاومت ملی مطابق با اصول دینی و اخلاقی متعهد به حل صلح آمیز اختلافات با طالبان بوده و مطمئن است که درباره نظام آینده کشور می‌تواند با طالبان و دیگر گروه‌های افغان از طریق گفتگوی مسالمت آمیز به تفاهم برسد تا همه گروه‌ها و اقشار کشور در آیینه آن خویش را دریابند و در امر استقرار و اعتلای آن ذینفع و متعهد باشند.
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته
مرکز جبهه مقاومت ملی افغانستان - پنجشیر -14 سنبله 1400

نظر شما