شناسهٔ خبر: 49376261 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس

ثبت سند خودرو طبق قانون در دفاتر اسناد رسمی انجام می شود/ تفسیر قانون عادی با مجلس است

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور دادستان کل کشور مبنی بر لازم نبودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت....

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور دادستان کل کشور مبنی بر لازم نبودن تنظیم سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی گفت: بر اساس ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، مردم برای پلاک خودروی خود ابتدا باید به نیروی انتظامی مراجعه کنند و پس از طی مراحل اولیه برای ثبت سند، لازم است به دفاتر اسناد رسمی مراجعه شود.

به گزارش بولتن نیوز، وی یادآور شد: اگرچه در چندین سال اخیر درباره این موضوع اختلاف وجود دارد، اما تفسیر قانون عادی با مجلس است و این نهاد تاکنون در مورد ماده ۲۹ قانون راهنمایی و رانندگی تفسیر جدیدی ارائه نداده است.

ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تصریح می‌کند که نقل و انتقال خودرو به موجب سند رسمی انجام می‌شود، دارندگان وسایل نقلیه مکلفند قبل از هرگونه نقل و انتقال وسایل مذکور در دفاتر اسناد رسمی، ابتدا به ادارات راهنمایی و رانندگی یا مراکز تعیین‌شده از سوی راهنمایی و رانندگی برای بررسی اصالت وسیله نقلیه، هویت مالک، پرداخت جریمه‌ها و دیون معوق و تعویض پلاک به نام مالک جدید مراجعه کنند.

تبصره نخست این ماده بیان می‌کند که نیروی انتظامی می‌تواند با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امکان استقرار دفاتر اسناد رسمی را به تعداد کافی در مراکز تعویض پلاک فراهم آورد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما