شناسهٔ خبر: 49342145 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تهيه 300 کپسول اکسيژن از محل نذورات و کمک‌هاي خيرين براي بيماران نيازمند کرونايي

صاحب‌خبر -
تهيه 300 کپسول اکسيژن از محل نذورات و کمک‌هاي خيرين براي بيماران نيازمند کرونايي

خبرگزاری آریا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: : تاکنون 300 کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمک های خیرین تامین شده و 200 کپسول دیگر به زودی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خرگزاری آریا از مشهد ،حجت الاسلام محمد احمد زاده در نشست خبری با موضوع اقدامات انجام شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی، شمیم حسینی و برنامه های ماه صفر، اظهار کرد: ماه محرم و صفر یکی از زمان‌های اجرای نیات واقفین است که در قالب طرح بصیرت عاشورایی در نظر گرفته شده است، به همین منظور طرح بصیرت عاشورایی امسال با رعایت پرتکل‌های بهداشتی 148 مراسم در 84 بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: 23 مراسم برنامه شیرخوارگان حسینی و 13 ویژه برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در دهه اول محرم در بقاع مجری طرح برگزارشد به علاوه نماز جماعت ظهر عاشورا در 57 بقعه متبرکه و همچنین 28 هیئت شاخص در بقاع متبرکه استان مراسم عزاداری را در دهه اول محرم برپا کردند.

وی اظهار کرد: 112 نفر به عنوان مبلغ اعزامی و بومی برای دهه اول محرم با اوقاف همکار کردند و9 مورد چهارپایه خوانی، 102 مورد دسته و کاروان عزا، 152 مجلس تعزیه خوانی، 450 دقیقه برنامه استانی ویژه محرم و محفل انس با قرآن کریم در این دهه برگزار شد.
احمد زاده با اشاره به اینکه 1800 بسته معیشتی و 515 هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم و بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است ابراز کرد: در طرح شمیم حسینی 288 حواله برای هیئات مذهبی و 338 حواله برای مساجد و اماکن مذهبی در راستای اجرای نیت موقوفات مرتبط صادر شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در دهه اول ماه محرم 50میلیارد رالر عوائد موقوفات اجرا نیت شد که بخشی از اجرای نیت با همکاری متولیان موقوفات و هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها انجام شد.

وی در خصوص برنامه های ماه صفر عنوان کرد: برگزاری مراسم منشور عزت در دهه اول صفر به مناسبت سالروز ورود اسرای کربلا به شام، راه اندازی 9 موکب در ایران و یک موکب در عراق در ایام اربعین حسینی در صورت موافقت ستاد ملی کرونا، برگزاری ویژه برنامه های دهه آخر صفر از جمله قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی، مراسم قدم‌های آسمانی تا حرم حسینی، مراسم لبیک یا رسول الله، مراسم شهادت امام رضا (ع) و تهیه و توزیع حدود هزار و 100 بسته لوازم التحریر ویژه طرح مهر تحصیلی از دیگر برنامه‌های اوقاف است.

احمد زاده در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل برای مقابله با کرونا پرداخت و بیان کرد: در پی تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به بیماری کرونا به عنوان اولین مسئله کشور، 500 میلیون تومان جهت دارو و درمان بیماران کرونایی از محل موقوفات منطبق اختصاص پیدا کرده است؛ همچنین تفاهم نامه ای بین موقوفه عبدالله رضوی و بسیج جامعه پزشکی کشور جهت تامین داروهای بیماران نیازمند در مناطق کم برخوردار منعقد و اجرا شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه اوقاف در حال تامین 500کپسول اکسیژن با مانومتر و دستگاه اکسیژن ساز برای بقاع متبرکه با مشارکت خیرین و موقوفات منطبق جهت استفاده بیماران نیازمند کرونایی است؛تصریح کرد: تاکنون 300 کپسول اکسیژن از محل نذورات و کمک های خیرین تامین شده و 200 کپسول دیگر به زودی تهیه و در اختیار بیماران کرونایی قرار خواهد گرفت که برای تهیه این 500 کپسول بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گفت: تاکنون 1800 بسته معیشتی بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

نظر شما