شناسهٔ خبر: 49338118 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

برخورد خشن طالبان با زنان معترض افغانستان [+ فیلم]

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری سی.ان.ان روز شنبه بار دیگر گروهی از زنان افغانستانی، در خیابان‌های تحت کنترل طالبان در کابل ظاهر شدند و خواهان حقوق برابر و مشارکت در حکومت بودند. طبق گزارش‌ها این سومین اعتراض گسترده زنان افغانستانی در طول هفته گذشته است. این اعتراضات همزمان با بازگشت طالبان در افغانستان قوت گرفته است.

ویدئویی که به تازگی در رسانه‌های محلی افغانستان منتشر شده نشان می‌دهد در مناطقی زنان معترض با نیروهای طالبان درگیر شده‌اند. در این ویدئو مردی به زنان معترض می‌گوید که: ما صدای شما را به بزرگان منتقل می‌کنیم. اما در انتهای ویدیو صدای فریاد زنان شنیده می‌شود که می‌گویند چرا آنها را می‌زنند!

به همین ترتیب، طالبان با گروهی از مدافعان حقوق زنان که قصد داشتند در خیابان کاخ ریاست جمهوری راهیپمایی کنند با خشونت برخورد کرده است. یکی از زنان معترض می‌گوید: زمانی که قصد داشتیم با یکدیگر برای اعتراض جلوی مرکزی دولتی برویم و اعتراض خود را نشان دهیم نیروهای طالبان با شوکر برقی و گاز اشک آور به ما حمله کردند و حتی با اسلحه به سر یکی از زنان ضربه زدند که سر او خونی شد.

البته نیروهای طالبان ویدئوهایی که در اینترنت منتشر می‌شود را رد می‌کنند اما در عین حال می‌گویند معترضان حتی 0.1 % از مردم افغانستان را هم نمایندگی نمی‌کنند. معترضان نسبت به زیر پا گذاشته شدن حقوق زنان در دوران طالبان نگران هستند.

انتهای پیام

نظر شما