شناسهٔ خبر: 49335157 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تیم ملی والیبال نشسته و طلایی دیگر در پارالمپیک

صاحب‌خبر -
تیم ملی والیبال نشسته و طلایی دیگر در پارالمپیک
خبرگزاری آریا- تیم ملی والیبال نشسته ایران با پیروزی مقابل روسیه در فینال پارالمپیک به مقام قهرمانی رسید...
به گزارش آریا، تیم ملی والیبال نشسته ایران در فینال رقابت های پارالمپیک با نتیجه 3-1 روسیه را شکست داد تا با قدرت به قهرمانی برسد. ملی پوشان والیبال نشسته ایران که در دیدار نیمه نهایی برابر بوسنی هم 3 بر 0 حریف را شکست داده و به فینال بودند، امروز در رقابت نهایی مقابل روس ها فقط یک ست را به حریف دادند و باز هم قاطعیت خود را در این رشته به رخ کشیدند. والیبال نشسته ایران پیش از این در هشت دوره حضور در پارالمپیک موفق به کسب 6 مدال طلا و 2 نقره شده بود و امروز هفتمین طلا را به دست آورد.
مهم ترین اتفاقی که در جدول رده بندی مسابقات پارالمپیک توکیو 2020 رخ داد، پیشی گرفتن از کشور فرانسه بود که باعث شد کاروان ورزش کشورمان از رتبه سیزدهم به رتبه دوازدهم صعود کند. کاروان ورزش ایران امروز با کسب یک مدال طلا از سوی تیم ملی والیبال نشسته و 2 نقره به وسیله 2 پرتابگر عزیز در ماده های پرتاب وزنه و پرتاب نیزه موفق شد به رکورد 23 مدال برسد و تنها یک مدال تا کسب رکورد بیشترین مدال تاریخ کاروان مان فاصله داشته باشیم که در پارالمپیک های لندن و ریو ثبت شده است. این یک مدال را هم تا دقایقی دیگر عزیزی اقدم، تکواندو کار وزن 75+ ایران خواهد گرفت.
اما در جدول مرغوبیت مدال ها کاروان ورزش ایران در سیدنی 2000 با 12 مدال طلا صاحب مرغوب ترین نوع مدال ها شدند با این تفاوت که در این دوره به ازای 12 طلا، صاحب 23 مدال شدیم که حالا شرایط برای ما متفاوت است، ما یک قهرمان در تکواندو داریم که به فینال رسیده است، اصغر عزیزی اقدم برای ما این فرصت را ایجاد کرده است بهترین موقعیت تاریخ خود درپارالمپیک را به دست آوریم.
ما اگر طلا بگیریم در این عرصه صاحب 12 طلا، 11 نقره و یک برنز خواهیم بود در حالی که در سیدنی صاحب 12 طلا، 4 نقره و 7 برنز شده بودیم، به عبارتی عزیزی اقدم می تواند ایران را همزمان صاحب بیشترین مدال در تاریخ پارالمپیک و مرغوب ترین مدال ها در این عرصه کند .با این حال ایران نمی تواند به رتبه ای بهتر از دوازدهم در جدول برسد، در مسابقات لندن 2012 کاروان ورزش ایران رتبه 11 را به دست آورد که حالا با توجه به تعداد بالاتر طلا در کشورهایی مثل ایتالیا و آلمان که دهم و یازدهم شده اند، ما در بهترین شرایط همین رتبه دوازدهم را حفظ خواهیم کرد. تا قبل از آغاز مبارزه عزیزی اقدم، 11 طلا، 11 نقره و 1 برنز داریم و مدال این ورزشکار تعیین کننده است.
بعد از 2012، حرکتی که در والیبال نشسته ایران شروع شده بود تداومی قوی تر داشت، تلاش های هادی رضایی در زنده نگه داشتن والیبال نشسته قابل توجه بود، استعدادیابی، پیدا کردن چهره های مناسب والیبال نشسته بین مردان ورزش های دیگر و استفاده جادویی از مرتضی مهرزاد در این رشته که 2 متر و 46 سانتیمتر قد داشته و از بلندقدترین مردان زنده امروز دنیاست باعث شد ایران بار دیگر قدرت قاهر در ورزش والیبال نشسته شود و در مسابقات 2 دوره اخیر پارالمپیک بار دیگر قهرمان شود، به خصوص در این دوره که ما تقریبا با تمام قدرت های درجه اول پارالمپیک در دنیا مثل بوسنی و آلمان و روسیه روبرو شدیم و همه آنها را با قدرت شکست دادیم، تیم والیبال نشسته ایران امروز در کار خود رونقی دوباره یافته است، برگزاری لیگ منظم والیبال نشسته و برگزاری لیگ های قاره ای همه در این مسیر بوده است، ایران امروز به والیبال نشسته در دنیا اعتماد و انگیزه می بخشد و این ورزش را ورزشی زیباتر از قبل برای مسابقات پارالمپیک کرده است.
شاگردان هادی رضایی امروز در فینال والیبال نشسته پارالمپیک توکیو با غلیه بر روسیه، قهرمان شدند. بعد از شش طلای پارالمپیک 1988 سئول، 1992 بارسلون، 1996 آتلانتا، 2000 سیدنی، 2008 پکن و 2016 ریو و دو نقره پارالمپیک 2004 آتن و 2012 لندن، طلای امروز یاران هادی رضایی هفتمین طلای والیبال نشسته ایران در پارالمپیک است. طلای والیبال نشسته ایران، یازدهمین مدال طلای کاروان ایران در رقابت های پارالمپیک محسوب می شود.

نظر شما