شناسهٔ خبر: 49321495 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

برگزاری نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» در قرقیزستان

موج نیوز

مهرماه سال جاری، نخستین مسابقات سراسری «بهار قرآن» در قرقیزستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج، ۲۵ سپتامبر (سوم مهرماه سال جاری) مسجد مرکزی بخش «بازار قورغان» استان جلال‌آباد قرقیزستان میزبان اولین مسابقه قرآن با عنوان « بهار قرآن » خواهد بود که از سوی اداره دینی مسلمانان قرقیزستان سازماندهی می‌شود.

تا ۱۵ سپتامبر همه داوران شهر‌ها و استان‌ها در منطقه خود مسابقات انتخابی را در میان دانش‌آموزان مدارس حفظ قرآن و افرادی که مشغول حفظ قرآن هستند، برگزار و برندگان, مجوز حضور در مسابقه ملی را دریافت می‌کنند.

بنا به اعلام رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان ، مسابقه نهایی ۲۵ سپتامبر در مسجد مرکزی بخش بازار قورغان برگزار می‌شود و برای داوطلبان محدودیت سنی وجود ندارد.

حفظ کل قرآن با تلاوت و تجوید، حفظ ۲۰ جز قرآن با تلاوت و تجوید و حفظ ۱۰ جز قرآن با تلاوت و تجوید از بخش‌های مختلف مسابقه است و داشتن تابعیت قرقیزستان، شرکت تنها در یک بخش مسابقه، شرکت تنها در بخشی که برای آن ثبت نام شده است و ممنوعیت امتناع از مسابقه پس از ثبت نام از شرایط شرکت در این رقابت است.

تعداد شرکت‌کنندگان نیز محدودیتی ندارد و جوایز نفرات اول تا سوم رشته حفظ ۱۰ جز به ترتیب ۱۰۰ هزار صوم (واحد پول قرقیزستان)، ۷۰ هزار صوم و ۵۰ هزار صوم است.

برای مقام اول رشته حفظ ۲۰ جز نیز ۱۵۰ هزار صوم، مقام دوم ۱۰۰ هزار صوم و مقام سوم ۸۰ هزار صوم جایزه نقدی در نظر گرفته شده است و مقام‌های اول تا سوم حفظ ۳۰ جز نیز به ترتیب ۲۰۰ هزار صوم، ۱۵۰ هزار صوم و ۱۰۰ هزار صوم دریافت خواهند کرد.

نظر شما