شناسهٔ خبر: 49308820 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سفیر روسیه در کابل:

دلیل تشدید تنش‌ها در پنجشیر درخواست استقلال از سوی این ولایت است

سفیر روسیه در افغانستان امروز در سخنانی اعلام کرد: دلیل تشدید تنش‌ها در پنجشیر، درخواست استقلال از سوی این ولایت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «دیمیتری ژیرنوف» (Dmitry Zhirnov) سفیر روسیه در افغانستان امروز در سخنانی اعلام کرد که مسکو درباره وضعیت پنجشیر با طالبان گفتگو کرده و نشانه روشنی مبنی بر لزوم حل و فصل مسالمت آمیز در این ولایت را ارسال کرده است.

سفیر روسیه در افغانستان در این باره گفت: موضوع پنجشیر را با طالبان مورد بحث و بررسی قرار دادیم و بر راه حل صلح آمیز برای حل و فضل این موضوع تأکید کردیم.

وی در این باره اضافه کرد: مسکو خواستار خودداری از پیش بینی‌های عجولانه است. روسیه با طالبان در تماس است؛ اما در امور داخلی افغانستان دخالتی نمی‌کند. ما قصد ارسال تسلیحات برای دولت جدید افغانستان را نداریم.

این در حالیست که «ماریا زاخارووا» شامگاه دیروز در کنفرانس خبری اظهار داشت: همانطور که امروز گفتم ما خواستار تشکیل یک دولت ائتلافی فراگیر با مشارکت همه نیروهای قومی -سیاسی کشور از جمله اقلیت‌های ملی در افغانستان هستیم، بنابراین موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید پس از اتمام این روند اهمیت پیدا می‌کند. ما متقاعد شده‌ایم که این کشورهای غربی بودند که مستقیماً در مورد ا ین منطقه (افغانستان) تصمیم گرفتند و این کار را کاملاً سوای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام دادند. هرگز به شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین‌المللی گزارش ندادند و همین کشورها هستند که مسئولیت اصلی آنچه به عنوان میراث برای افغانستان (طالبان) باقی مانده است، برعهده دارند.

نظر شما