شناسهٔ خبر: 49290172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الاخبار: کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان وارد آبهای سوریه شد

صاحب‌خبر -

شفقنا- روزنامه الاخبار نوشت: کشتی ایرانی حامل گازوئیل که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز عاشورای حسینی گفته بود از ایران حرکت کرده و مقصد نهایی آن لبنان خواهد بود، شب گذشته وارد آبهای منطقه ای سوریه شد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقفنا، این روزنامه افزود: براساس منابعی که از این قضیه مطلع هستند، محموله این کشتی پس از تخلیه در یکی از بنادر سوریه،  با تانکر از این کشور به لبنان منتقل خواهد شد.

براساس گفته این منابع، بخشی از این محموله را حزب الله به بیمارستان های دولتی و اماکن مراقبتی اهدا خواهد کرد و یک شرکت خصوصی مسئولیت فروش آن به نهادهای خصوصی و ژنراتورهای برق را برعهده می گیرد.

منابع مذکور بااشاره به اینکه دو کشتی دیگر به زودی به همین طریق از ایران حرکت خواهند کرد، درباره محموله آنها و اینکه آیا بنزین، گازوئیل و یا هر دوی آنها می باشد، چیزی نگفته اند و در عین حال یادآور شده اند که به احتمال زیاد چهارمین کشتی نیز به زودی از ایران حرکت خواهد کرد.

نزدیکی ورود سوخت ایران به لبنان در حالی صورت می گیرد که هیات اعزامی کنگره آمریکا، که روز گذشته بیروت را ترک کردند، اعلام کرده بودند که کشورشان برای حل بحران سوخت در لبنان تلاش می کند و هیچ نیازی به واردکردن نفت ایرانی نیست.

همین عبارت را پیشتر دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت چند ساعت پس از اعلام حرکت کشتی حامل سوخت ایران به لبنان از سوی دبیرکل حزب الله، بر زبان آورد.

خبر را در  الاخبار یببینید

 

نظر شما