شناسهٔ خبر: 49273070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بلاتکلیفی دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید/ ‌یک میلیون دانش‌آموز خراسان رضوی ثبت‌نام کردند ‌

گروه استان‌ها- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از ثبت نام یک میلیون و ۴۰ هزار دانش آموز استان در سامانه ملی سناد برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد مقدس، با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی 1401-1400  خانواده‌ها نگران شرایط بازگشایی مدارس با توجه به قرار گرفتن در پیک پنجم کرونا هستند از طرفی وزارت آموزش و پرورش چندی پیش اعلام کرده بود که کلاس‌های زیر 15 دانش آموز و مدارس کم جمعیت می‌توانند به صورت حضوری و نیمه حضوری کلاس‌های خود را دایر کنند و دیگر دانش اموزان به صورت غیر حضوری و مجازی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد.با توجه به دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان به سراغ مسئولین آموزش و پرورش خراسان رضوی رفتیم.

قاسمعلی خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی پیش رو با اضافه شدن 30 هزار دانش آموز جدید، بیش از یک میلیون و 360 هزار دانش آموز در استان داشته باشیم.

وی افزود: خراسان رضوی با برخورداری بیش از یک میلیون و 330 هزار دانش آموز معادل حدود 9 درصد، جمعیت دانش آموزی کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوراسان رضوی تصریح کرد: برای برگزاری حضوری و یا مجازی برگزار شدن سال تحصیلی 1401-1400 منتظر تصمیم ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش در نحوه برگزاری کلاس‌ها و شروع سال تحصیلی هستیم.

خدابنده عنوان کرد: از زمان شروع ثبت نام مدارس برای سال تحصیلی جدید 132 مورد شکایت درخصوص روند ثبت نام دریافت کرده‌ایم و مکانیسم برخورد با تخلفات ثبت نام در مدارس مانند سال‌های گذشته و به صورت قاطعانه رسیدگی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که در استان هم اکنون آمادگی برگزاری هر 2 شکل مجازی و حضوری آموزش‌ها وجود دارد گفت: متاسفانه به دلیل شرایط ناپایدار موجود و آغاز پنجمین دوره اوج‌گیری شیوع بیماری هنوز نمی‌دانیم  چه شیوه آموزشی برای سال تحصیلی پیش رو خواهیم داشت.

قاسمعلی خدابنده افزود: در حال حاضر با توجه به تعطیلی تمامی فعالیتها در کشور و نیز روند ثبت نام و سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود شاهد عقب ماندن در این روندها خواهیم بود اما همچنان نمی توان گفت که چه تصمیمی برای کم و کیف سال تحصیلی جدید گرفته خواهد شد.

افزایش شمار کلاس اولی‌های خراسان رضوی

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیزگفت: شمار دانش‌آموزان کلاس اولی استان در سال تحصیلی آینده نسبت به امسال حدود سه هزار نفر افزایش دارد.

حقیقی افزود: سال گذشته 143 هزار نوآموز در خراسان رضوی تحت پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند و با دریافت شناسنامه سلامت در پایه اول ابتدایی ثبت‌نام شدند که امسال پیش بینی می‌شود این شمار به حدود 146 هزار نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح سنجش سلامت تاکنون تعداد 110 هزار نوآموز در این طرح ثبت نام کرده‌اند که نیمی از آنها موفق به طی مراحل سنجش سلامت شده‌اند و تا کنون 55 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در این استان پس از طی مراحل سنجش سلامت موفق به دریافت "شناسنامه سلامت" شده‌اند.

انتهای پیام/281/ش

نظر شما