شناسهٔ خبر: 49254183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

سخنگوی طالبان:

اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است/ مسلمانان باید باهم متحد شوند

موج نیوز

سخنگوی طالبان با اشاره به موضع گیری این گروه در قبال رژیم صهیونیستی، گفت: از دیدگاه ما اسرائیل یک غده در پیکره امت اسلامی محسوب می شود و مسلمانان باید علیه آن متحد شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از العالم، « ذبیح الله مجاهد » سخنگوی طالبان در گفتگو با شبکه العالم، اظهار داشت: تجربیات طالبان بیشتر شده و کیفیت تعامل با مردم نیز بهتر شده است. دولتی که تشکیل می‌شود باید بر اساس منافع ملی و در راستای تامین خواسته‌های ملت باشد و روزهای آینده تشکیل چنین دولتی را شاهد خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی طالبان ادامه داد: رایزنی‌ها برای تشکیل دولت در جریان است و ۲ یا ۳ ساز و کار برای تحقق این هدف وجود دارد. رهبر طالبان تصمیم خواهد گرفت که کدام ساز و کار برای تشکیل دولت مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه صدای ملت در دولت آینده باید از طریق مجلس شورا و از طریق نهادهای دیگر شنیده شود، خاطرنشان کرد که ملت از دولت و نظام بعدی حمایت خواهد کرد. سخنگوی طالبان در ادامه افزود: ما دارای اقوام و مذاهب مختلف هستیم که سال‌هاست در کنار هم در صلح زندگی کرده‌ایم.

ذبیح الله مجاهد در بخش دیگری از سخنان خود درباره زنان نیز گفت که دولت بعدی مبتنی بر قوانینی در خصوص زنان است و دولت حقوق زنان را طبق شریعت و قوانین اسلام تأمین خواهد کرد. مجاهد همچنین گفت: نیروهای مسلحِ طالبان هرگز دیپلمات‌ها و نهادهای بین‌المللی مستقر در افغانستان را هدف قرار نخواهند داد.

وی همچنین افزود: آمریکا خواهان روابطی دیپلماتیک با ما است. این روابط بر اساس قوانین بین‌الملل برقرار خواهد شد. ما نیز خواهان همکاری با جامعه جهانی در تمام سطوح دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری هستیم. ما خواهان جنگ نیستیم.

سخنگوی طالبان در پاسخ به سؤالی درباره رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است. قدس مسأله مشترک میان مسلمانان است و همه مسلمانان پیرامون آن باید متحد شوند.

وی درباره داعش در افغانستان نیز گفت: داعشی که در افغانستان است، داعشی نیست که در عراق و سوریه حضور دارد. این‌ها از افغان‌هایی هستند که تفکرات داعش در عراق و سوریه را پذیرفته‌اند. مجاهد خاطرنشان کرد: اشغالگری آمریکا پایان یافته و دولت اسلامی تشکیل خواهد شد و برای هیچکس بهانه‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهد افکار داعش را بپذیرد.

نظر شما