شناسهٔ خبر: 49253495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر ورزش: طرح آمایش سرزمینی حوزه ورزش تا سه ماه آینده نهایی می‌شود /"کشتی مازندران" را ویژه دیده‌ایم

گروه استان‌ها ـ و‌زیر ورزش‌و جوانان از آماده شدن طرح آمایش سرزمین حوزه ورزش کشور خبر داد و گفت: طرح آمایش سرزمینی حوزه ورزش طی سه ماه آینده نهایی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ‌سیدحمید سجادی ظهر امروز ‌در آئین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره شهید سلیمانی شهر کلارآباد شهرستان عباس آباد در استان مازندران، اظهار داشت: طرح آمایش سرزمینی حوزه ورزش طی سه ماه آینده نهایی خواهد شد و طبق آن طرح‌ها و برنامه‌ها اولویت‌بندی می‌شوند و طرح هایی که پیشرفت فیزیکی قابل توجهی دارند مورد توجه قرار می گیرند تا هرچه زودتر به بهره بردرای برسند.

وی افزود: در تهیه طرح آمایش سرزمین حوزه ورزش، ظرفیت استان ها به ویژه کشتی مازندران به عنوان جایگاه نخست ورزش کشور مورد غفلت قرار نمی‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان با اعلام این که مازندران در سایر رشته های ورزشی نیز زبانزد و دارای جایگاه است، افزود: خوشبختانه این استان بالاترین سهمیه اعزام ورزشکار، مربی و سرپرست را به مسابقات مختلف از جمله جهانی و بین المللی دارد.

‌سجادی یکی از ویژگی ها و جایگاه های ورزشی مازندران را توجه به ورزش همگانی برشمرد و گفت: ورزش همگانی در مازندران با توجه به داشتن موهبت های طبیعی همچون جنگل، دریا و فضای سبز از استقبال خوب مردمی برخوردار است و این نشان می دهد که ورزش در مازندران پویا است و این استان ورزش خیز است.

وزیر ورزش همچنین برضرورت بهره برداری مناسب از اماکن ورزشی تاکید کرد و اظهار داشت: نگهداری و بهره برداری از امکانات ورزشی موجود با بهره گیری از خلاقیت و نوآوری در نحوه استفاده از این امکان ها مهم تر از ایجاد اماکن جدید ورزشی است.

وی افزود: مدیریت اماکن ورزشی باید با دقت فراوان و برنامه ریزی از این مجموعه ها بهترین بهره گیری را در رشد ورزش و امور جوانان داشته باشند و برای جلوگیری از هرگونه آسیب از طریق نگهداری مطلوب از اماکن ورزشی کوشا باشند.

‌سجادی با تشریح اهمیت توجه به اماکن ورزشی و بهره گیری بهینه از آن با خلاقیت و نوآوری، توضیح داد: در اروپا کشوری که جایگاه چهارم را در اماکن ورزشی دارد، توانسته با هنر مدیریتی در بهره گیری از ظرفیت های موجود رتبه نخست مشارکت مردمی در ورزش آن قاره را با 62 درصد به خود اختصاص دهد.

وی همچنین در بخشی از سخنرانی علت انتخاب مازندران به عنوان نخستین مقصد سفرش پس از کسب رای اعتماد مجلس را اهمیت ورزش و جایگاه ورزشکاران مازندران در کشور برشمرد و گفت: ان‌شاالله هرچه زودتر موانع پیش روی بهره برداری از اماکن ورزشی در استانی که افتخار ورزش کشور است، برداشته خواهد شد.

به گزارش تسنیم، سجادی صبح امروز سفر یک روزه اش به مازندران را با ورود به رامسر آغاز کرد.وی پس از استقبال استاندار مازندران از وی در رامسر ، به گلزار شهدا رفت و با آرمان های انقلاب اسلامی و شهیدان تجدید پیمان کرد و سپس از چند طرح ورزشی این شهرستان بازدید کرد. وزیر ورزش سپس به شهرستان تنکابن سفر کرد و در آنجا نیز از چند طرح ورزشی نیمه تمام بازدید کرد و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.عباس آباد آخرین مقصد سفر دکتر سید حمیدسجادی به مازندران بود.

انتهای پیام/ش

نظر شما