شناسهٔ خبر: 49249637 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

رئیس پارلمان عراق:

عراقی ها دست خود را به سوی تل آویو دراز نخواهند کرد

رئیس پارلمان عراق در سخنانی با بیان اینکه چیزی تحت عنوان عادی سازی روابط این کشور با صهیونیستها مطرح نیست، گفت: عراقی ها دست خود را به سوی تل آویو دراز نخواهند کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق در همایشی تحت عنوان «رافدین» اظهار داشت: چیزی تحت عنوان عادی سازی روابط میان عراق و رژیم صهیونیستی مطرح نیست.

بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان عراق افزود: عراقی‌ها دست خود را به سوی اسرائیل دراز نخواهند کرد. صلح نزد مردم عراق شامل رژیم صهیونیستی نمی‌شود. شاید ما در عراق اختلاف نظر داشته باشیم اما همگان بر لزوم آزادسازی فلسطین اتفاق نظر دارند.

محمد الحلبوسی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی فساد در ساختار عراق پرداخت و گفت: تمامی دستگاه‌ها و نهادها در عراق باید برای مبارزه با فساد دست به کار شوند تا این پدیده به طور کامل در عراق برچیده شود.

روز گذشته نیز برهم صالح در جریان همایش رافدین گفته بود: درگیری‌ها و منازعات در منطقه به یک نتیجه واحد ختم می‌شوند و آن هم متضرر شدن تمامی طرف‌ها است. صالح ادامه داد: از تلاش‌های مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق برای برگزاری کنفرانس بغداد قدردانی می‌کنیم. منطقه نیازمند نظم و سازمانی جدید است که مبتنی بر مشترکات باشد. 

انتهای پیام/

نظر شما