شناسهٔ خبر: 49237554 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

کارشناس هواشناسی گفت: تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است که همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور  جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود گفت: این آرام بودن شرایط جوی هوا همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهد بود.

او ادامه داد : تنها در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی در ساعات بعد از ظهر رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف رخ خواهد داد .

ضیائیان بیان کرد : از بعد از ظهر روز جمعه با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی بر روی سواحل دریای خزر، در استان‌های شمالی،  اردبیل و شمال استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش بینی می‌شود .

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دو روز آینده در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که گاهی با خیزش گرد و خاک همراه است و سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران فردا صاف و قسمتی ابری است. بیشترین دمای پایتخت به ۳۵ و کمترین آن به ۲۵ درجه می رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما