شناسهٔ خبر: 49210829 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور توضیح داد؛

سقف دریافت خسارت بدون کروکی چقدر است؟

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند، می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی به شرکت بیمه مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، سرهنگ احسان مومنی در خصوص اقدامات رانندگان پس از بروز خرابی و یا تصادفات خسارتی در سطح معابر توضیح داد.

وی افزود: در صورت وقوع تصادف و یا حادثه و یا خرابی وسیله نقلیه در سطح راه‌ها و معابر رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند.

این مقام انتظامی ادامه داد: اگر رانندگان قوانین و مقررات را رعایت می‌کردند نباید تصادفی رخ می‌داد و نقص فنی وسیله نقلیه و خرابی وسیله نقلیه نباید پیش می‌آمده اگر راننده قبل از شروع به حرکت وسیله نقلیه خود را بازدید فنی می‌کرد.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: حالا که اتفاق افتاده و خرابی و یا تصادف روی داده رانندگان ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایند و چراغ‌های فلاشر وسیله نقلیه خود را روشن نمایند و سریعا وسایل نقلیه خود را به منتهی الیه سمت راست راه منتقل نمایند.

وی گفت: در مرحله بعد بلافاصله رانندگان و سرنشینان از خودرو خارج شوند و در یک محل امن قرار بگیرند و با تماس با ۱۱۰ پلیس را در جریان قرار دهند و با مراکز امدادی و اورژانس تماس حاصل نموده و تقاضای همکاری نمایند.

مومنی بیان داشت: در تصادفات خسارتی که رانندگان مقصر بودن خود را قبول دارند و علت حادثه مشخص می‌باشد و همچنین مبلغ خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان می‌باشد رانندگان می‌توانند با توافق یکدیگر بدون دریافت کروکی و گزارش از پلیس به شرکت بیمه مراجعه نموده و خسارت خود را دریافت نمایند.

وی افزود: در تصادف خسارتی که برای رانندگان علت حادثه مشخص نیست و طرفین و یا راننده مقصر تقصیر خود را قبول ندارد و یا خسارت بالای ۱۶ میلیون تومان است می‌توانند با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند و کارشناس در صحنه تصادف حاضر می‌شود و پس از بررسی نمودن صحنه تصادف و مشخص شدن مقصر حادثه اگر خسارت زیر ۱۶ میلیون تومان باشد بدون کروکی به بیمه ارجاع می‌دهد و اگر بالای ۱۶ میلیون تومان باشد کروکی ترسیم و به طرفین تحویل می‌دهد.

مومنی گفت: رانندگان مطمئن باشند اگر وسیله نقلیه خودشان را به منتهی الیه سمت راست هدایت کنند افسر کارشناس ما بر اساس محل‌های برخورد و آثار بجای مانده از صحنه تصادف علت حادثه را مشخص می‌کند و اگر نظر افسر کارشناس را قبول نداشتند برای ان‌ها کروکی غیر سازشی ترسیم می‌کند و تحویل طرفین حادثه می‌گردد و می‌توانند از طریق شورای حل اختلاف موضوع را پیگیری نمایند.

سرهنگ مومنی بیان داشت: رانندگان می‌توانند در محل حادثه اعتراض خود را اعلام نمایند که افسر ما کروکی غیر سازشی را ترسیم نموده و طرفین می‌توانند اعتراض خود را در شورای حل اختلاف مطرح نمایند.

نظر شما