شناسهٔ خبر: 49207713 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تبیین محورهای سی‌وپنجمین کنفرانس وحدت اسلامی در نشست‌های امت همدل

در آستانه هفته وحدت و برگزاری سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سلسله نشست‌هایی را با عنوان «امت همدل» در تبیین علمی محورهای این کنفرانس برگزار می‌کند.

صاحب‌خبر -

جواد ایرجی، معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: این مجمع در نظر دارد در آستانه هفته وحدت و برگزاری سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، نشست‌هایی را برگزار کند. در این نشست‌ها، استادان و صاحب‌نظران حوزه و دانشگاه، موضوعات و عناوین اعلام‌شده کنفرانس سی و پنجم و همچنین اثری که با عنوان «امت واحده اسلامی و اتحادیه کشورهای اسلامی» را که توسط دبیرکل مجمع تقریر شده است، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: «مجموعه امت واحده» مبنای تعیین موضوعات و عناوین کنفرانس بوده است و به عنوان الگوی مفهومی، بستر و چارچوب برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های مجمع در رویکرد جدید خواهد بود.

ایرجی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این نشست‌ها هر هفته در روزهای سه‌شنبه از ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود و به طور همزمان به صورت زنده از سایت کنفرانس ( www.iuc.taqrib.ir) و سامانه‌های اطلاع‌رسانی مجمع پخش خواهد شد و رایزنی‌هایی برای انعکاس نشست در شبکه‌های تلویزیونی نیز صورت گرفته است.

به گزارش مهر، سی‌وپنجمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با شعار «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» در هشت محور و مقارن با هفته وحدت، از بیست‌وهفتم مهرماه تا دوم آبان با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از سراسر جهان اسلام در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما