شناسهٔ خبر: 4919409 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

آب‌گرفتگي معابر عمومي در برخي از نقاط کشور

موج - مديريت پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي کشور نسبت به آب‌گرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل‌ها و رودخانه‌ها طي دوشنبه و سه‌شنبه در برخي از استان‌هاي غربي و شمال غرب کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، احد وظيفه، مديريت پيش‌بيني و هشدار اين سازمان درباره وضعيت جوي کشور گفت: طي امروز در شرق و شمال شرق کشور افزايش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پيش‌بيني مي‌شود و در برخي از مناطق جنوب کشور و دامنه‌هاي جنوبي زاگرس نيز ابرناکي، رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد، ضمن اين‌که از بعدازظهر امروز با ورود يک سامانه بارشي به شمال غرب و غرب کشور ابرناکي، رگبار باران گاهي با رعدوبرق و وزش باد نيز پيش‌بيني مي‌شود که شدت بارش‌ها امشب در جنوب آذربايجان غربي، جنوب آذربايجان شرقي، شمال کردستان و شمال کهگيلويه‌ و بويراحمد خواهد بود.
وي با بيان اين‌که روز سه‌شنبه گستره بارش‌ها به دامنه‌هاي جنوبي البرز، دامنه‌هاي مرکزي و جنوبي زاگرس، نواحي مرکزي، سواحل درياي خزر و تا اواخر وقت به شمال شرق کشور مي‌رسد، افزود: شدت بارش‌ها روز سه‌شنبه در آذربايجان غربي، جنوب آذربايجان شرقي، کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان، اردبيل، گيلان، غرب فارس خواهد بود و از اواخر وقت اين روز در غرب و شمال غرب کشور موقتا از ناپايداري کاسته مي‌شود.
احد وظيفه درباره بارش کشور در روز چهارشنبه گفت: بارش‌ها در اين روز در دامنه‌هاي جنوبي و مرکزي زاگرس، نواحي مرکزي، شرق و شمال شرق کشور ادامه مي‌يابد و با تقويت جريان‌هاي شمالي بارش‌ها در سواحل درياي خزر تشديد شده و دريا مواج خواهد شد.
وي افزود: اواخر وقت اين روز در جنوب شرق کشور نيز رگبار و رعدوبرق پيش‌بيني مي‌شود و بعدازظهر چهارشنبه در شمال غرب و غرب کشور نيز ابرناکي و بارش شروع مي‌شود.
مديريت پيش‌بيني و هشدار سازمان هواشناسي، نسبت به وقوع پديده گردوخاک از بعدازظهر امروز در مرزهاي غربي استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، ايلام و خوزستان و روز سه‌شنبه در استان‌هاي خوزستان و ايلام هشدار داد.

نظر شما