شناسهٔ خبر: 49066559 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

ادامه محکومیت اقدام تشکیلات خودگردان در بازداشت فعالان و مبارزان؛

واکنش حماس به بازداشت شیخ خضر عدنان/ عضو مطرح جهاد اسلامی دست به اعتصاب غذا زد/جنبش جهاد اسلامی: بازداشت شیخ عدنان خدمتی به اشغالگران است

همزمان با اعلام اعتصاب غذای شیخ خضر عدنان از رهبران جنبش جهاد اسلامی در کرانه باختری، جنبش حماس اقدام تشکیلات خودگردان در بازداشت فعالان و مبارزان فلسطینی از جمله شیخ عدنان را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس(قدسنا) به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد اقدامی که علیه شیخ خضر عدنان انجام شد، از سوی ملت محکوم و مردود است.

 

ابومرزوق اظهار داشت هنوز قاتل نزار بنات مشخص نشده، اما تشکیلات خودگردان همچنان سیاست ایجاد رعب و وحشت و بازداشت سیاسی نخبگان و رهبران ملت ما را در کرانه باختری ادامه می دهد.

 

این عضو مطرح جنبش حماس تصریح کرد این قدرت و خشونت باید علیه اشغالگران به کار رود نه به سمت فرزندان ما.

 

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه شیخ خضر عدنان و شماری از فعالان و شخصیتهای مطرح و چندین تظاهرات کننده را در جریان تظاهراتی بازداشت کردند که طی آن خواستار بازخواست عاملان جنایت قتل نزار بنات فعال فلسطینی شدند.

 

شیخ خضر عدنان روز یکشنبه در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود از سوی دستگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان دست به اعتصاب غذا زد.

 

منابعی ویژه به خبرگزاری فلسطین الیوم گفتند که شیخ عدنان با صحبت کردن یا پاسخ به هرگونه سئوال یا بازجویی یا همکاری با فرماندهان دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان مخالفت کرده است.

 

خانواده های بازداشت شدگان از گروهها و سازمانهای حقوق بشری و رسانه ها خواستند از تمام ابزارهای فشار برای حمایت از فرزندانشان در برابر اقدامات سرکوبگرانه تشکیلات خودگردان و دستگاههای امنیتی استفاده کنند، آنها تاکید می کنند که یک تصمیم سیاسی در پس بازداشت آنها قرار دارد.

 

جنبش جهاد اسلامی: بازداشت شیخ عدنان خدمتی به اشغالگران است

 

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد بازداشت شیخ عدنان و شماری از رهبران فلسطینی از سوی تشکیلات خودگردان با هدف ضربه زدن به این شخصیتها صورت گرفته و این اقدام، تعدی به آزادیها و اقدامی مردود است.

 

طارق سلمی سخنگوی جنبش جهاد اسلامی به رادیو القدس گفت آنچه رخ داده در درجه اول به نفع اشغالگران است و شکافی در بافت فلسطینی ایجاد می کند.

 

وی این سئوال را مطرح کرد که چرا تشکیلات خودگردان اقدام به بازداشت قاتلان نزار بنات فعال فلسطینی نمی کند، در حالی که قاتلان وی شناخته شده هستند.

 

وی خاطر نشان کرد تشکیلات خودگردان برای منحرف کردن نگاهها از آنچه در قدس می گذرد در سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی تلاش می کند.

 

از سوی دیگر حسن خریشه معاون دوم رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین گفت شاهد تجاوز واقعی تشکیلات خودگردان به آزادی های عمومی در کرانه باختری هستیم.

 

وی در گفتگو با رادیو صدای الاقصی گفت این بازداشت ها به ویژه بازداشت برخی رهبران گروههای فلسطینی و برخی آزادگان اهانت و بی اعتنایی تشکیلات خودگردان به فلسطینیان است.

 

خریشه افزود تشکیلات خودگردان پس از این اقدام، خود را رو در روی افکارعمومی فلسطینی قرار داده است، تغییر قطعی است و هیچ کس نمی تواند در برابر تغییر آتی بایستد.

انتهای پیام/ر.ی/

نظر شما